بازدید 12828
آخرین تحولات خاورمیانه

ورود اولین نخست‌وزیر اسرائیل به امارات/ سفر پدرسن به دمشق برای آغاز دور هفتم مذاکرات قانون اساسی سوریه/ رد درخواست امارات از سوی اسرائیل برای خرید سامانه پدافندی/ تظاهرات در سنجار عراق در محکومیت تجاوز نظامی ترکیه

ورود اولین نخست‌وزیر اسرائیل به امارات، سفر پدرسن به دمشق برای آغاز دور هفتم مذاکرات قانون اساسی سوریه، رد درخواست امارات از سوی اسرائیل برای خرید سامانه پدافندی، تظاهرات در سنجار عراق در محکومیت تجاوز نظامی ترکیه و ازسرگیری مذاکرات اقتصادی تشکیلات خودگردان فلسطین و واشنگتن پس از پنج سال، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۹۲۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹ 13 December 2021

ورود اولین نخست‌وزیر اسرائیل به امارات/ سفر پدرسن به دمشق برای آغاز دور هفتم مذاکرات قانون اساسی سوریه/ رد درخواست امارات از سوی اسرائیل برای خرید سامانه پدافندی/ تظاهرات در سنجار عراق در محکومیت تجاوز نظامی ترکیه

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: ورود اولین نخست‌وزیر اسرائیل به امارات، سفر پدرسن به دمشق برای آغاز دور هفتم مذاکرات قانون اساسی سوریه، رد درخواست امارات از سوی اسرائیل برای خرید سامانه پدافندی، تظاهرات در سنجار عراق در محکومیت تجاوز نظامی ترکیه و ازسرگیری مذاکرات اقتصادی تشکیلات خودگردان فلسطین و واشنگتن پس از پنج سال، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

ورود اولین نخست‌وزیر اسرائیل به امارات

نفتالی بنت اولین نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سفری رسمی وارد امارات متحده عربی شد.

یکشنبه شب، سخنگوی دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی، از ورود نفتالی بنت به ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی خبر داد و اعلام کرد که وی قرار است در این سفر با شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولی عهد ابوظبی دیدار و گفت‌وگو کند؛ بنابراین، در صورت انجام دیدار بنت و بن زاید، بالاترین سطح دیدار و نشست مقامات امارات و اسرائیل از زمان امضای توافق عادی سازی روابط بین دو طرف رقم خواهد خورد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی قبل از ترک تل آویو به مقصد ابوظبی، گفته بود که وی روز دوشنبه با ولی عهد ابوظبی درباره راه‌های تقویت همکاری دوجانبه و روابط اقتصادی و تجاری بحث و گفت‌وگو خواهد کرد.

بنت در سخنانی پیش از پرواز گفت: «من در حال رفتن به امارات هستم، در اولین دیدار رسمی بعنوان نخست وزیر اسرائیل، فردا با بن زاید دیدار می‌کنم و درباره گسترش روابط در شماری از زمینه‌ها از جمله تقویت روابط اقتصادی و تجاری بحث خواهیم کرد. تنها با گذشت یک سال از زمان عادی سازی روابط، شاهد پتانسیل فوق العاده‌ای در شراکت دو کشور بودیم و این تازه شروع است.»

ورود اولین نخست‌وزیر اسرائیل به امارات/ سفر پدرسن به دمشق برای آغاز دور هفتم مذاکرات قانون اساسی سوریه/ رد درخواست امارات از سوی اسرائیل برای خرید سامانه پدافندی/ تظاهرات در سنجار عراق در محکومیت تجاوز نظامی ترکیه

این نخستین سفر رسمی یک نخست وزیر اسرائیلی به کشور امارات پس از عادی سازی روابط در اوت سال ۲۰۲۰ به شمار می‌آید.

«یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ژوئن گذشته برای افتتاح سفارت این رژیم به ابوظبی سفر کرد که سفر لاپید هم نخستین سفر رسمی یک وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به امارات به شمار می‌رود.

سفر پدرسن به دمشق برای آغاز دور هفتم مذاکرات قانون اساسی سوریه

منابع خبری از ورود فرستاده سازمان ملل به دمشق برای گفت‌وگو با مقامات این کشور درباره روند سیاسی سوریه خبر دادند.

 به نوشته روزنامه القدس العربی، منابع محلی سوریه شامگاه شنبه اعلام کردند که گی‌یر پدرسن، فرستاده ویژه سازمان ملل وارد دمشق شد.

طبق این گزارش، قرار است که پدرسن روز یکشنبه با فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه و احمد کزبری، رئیس مشترک کمیته تدوین قانون اساسی سوریه رایزنی کند.

رسانه‌های محلی سوریه اعلام کردند که بررسی تحولات روند سیاسی و ازسرگیری گفت‌وگوها درباره تدوین قانون اساسی سوریه، محور دیدار و گفت‌وگوهای پدرسن با مقامات سوریه است.

در همین حال، ابراهیم جباوی، عضو هیات مذاکره کننده اپوزیسیون سوریه گفت که فرستاده سازمان ملل به دستور طرف روسی به دمشق سفر کرده است تا تاریخ برگزاری دور هفتم نشست کمیته تدوین قانون اساسی سوریه طی ماه نخست سال آتی میلادی را تعیین کند؛ شاید او موفق شود، چون روسیه این را می‌خواهد!

ورود اولین نخست‌وزیر اسرائیل به امارات/  سفر پدرسن به دمشق برای آغاز دور هفتم مذاکرات قانون اساسی سوریه/ رد درخواست امارات از سوی اسرائیل برای خرید سامانه پدافندی/ تظاهرات در سنجار عراق در محکومیت تجاوز نظامی ترکیه

قرار بود که پدرسن سی ام نوامبر به سوریه سفر کند اما شیوع جهش جدید کرونا موسوم به "امیکرون" این سفر را به تعویق انداخت.

قرار است دور هفتم نشست‌ها اواسط دسامبر برگزار شود، ولی منابع احتمال دادند که این دور از مذاکرات به بعد از عید میلاد مسیح و سال نو میلادی و احتمالا اوایل فوریه موکول شود.

وزیر خارجه سوریه پیشتر اعلام کرده بود، قرار است پدرسن به سوریه سفر کند؛ آخرین سفر پدرسن به سوریه ۱۱ سپتامبر بود.

همزمان با سفر پدرسن به سوریه، منابع خبری از سفر یک هیات از شورای سوریه دموکراتیک (مسد) به سوئد خبر دادند.

طبق این گزارش، اعضای هیات مسد در استکهلم با آن لینده، وزیر خارجه سوئد دیدار کردند.

شورای سوریه دموکراتیک در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: هیات کردهای سوریه در دیدار با وزیر خارجه سوئد، درباره راه‌های حمایت از مخالفان دموکراتیک در سوریه و یافتن سازوکاری برای دستیابی به نقشه راهی که منجر به روند سیاسی جامع‌تری در این کشور شود، تبادل نظر کرد.

در این بیانیه آمده است: در این دیدار همچنین اوضاع انسانی و اقتصادی به ویژه در شمال شرق سوریه مورد بررسی قرار گرفت.

الهام احمد، رئیس شورای سوریه دموکراتیک نیز در توییتی، از تلاش‌های دولت سوئد در راستای حل و فصل بحران سوریه تشکر و قدردانی کرد.

وی دیدار با وزیر خارجه سوئد را مثمر ثمر خواند و گفت که در جریان این دیدار، درباره حل و فصل بحران سوریه رایزنی کرده‌اند.

رد درخواست امارات از سوی اسرائیل برای خرید سامانه پدافندی

نشریه صهیونیستی فاش کرد: اسرائیل درخواست امارات متحده عربی را برای تامین و خرید سامانه های پدافند هوایی ساخت رژیم صهیونیستی رد کرده است، ولی جالب اینجاست که بهانه اش برای دست رد زدن به سینه امارات، روابط ابوظبی با تهران اعلام شده است.

تارنمای خبری «العربی الجدید» روز یکشنبه اعلام کرد: اسرائیل از فروش دو سامانه پدافند هوایی به امارات امتناع ورزیده است.

این تارنما به نقل از روزنامه «اسرائیل هیوم» نوشت که اسرائیل به دلیل رفت و آمد آزادانه شهروندان ایرانی به امارات، از واگذاری سامانه های پدافند هوایی به ابوظبی خودداری کرد.

این روزنامه در گزارشی که منتشر شده است، اعلام کرد که اسرائیل درخواست امارات را برای فروش سامانه های «گنبد آهنین» و «عصای جادویی» (فلاخن داود) که برای رهگیری موشک‌های کوتاه‌برد و بالدار به کار می‌رود، نپذیرفت.

روزنامه صهیونیستی مدعی شد که اسرائیل به این دلیل از فروش این دو سامانه دفاع هوایی به امارات خودداری ورزیده که به ایرانی ها اجازه ورود و تردد آزادانه در خاک خود را می دهد.

اسرائیل هیوم، ارزش خرید سامانه های پدافندی مورد نیاز و درخواست امارات را میلیاردها دلار اعلام کرده است.

ورود اولین نخست‌وزیر اسرائیل به امارات/  سفر پدرسن به دمشق برای آغاز دور هفتم مذاکرات قانون اساسی سوریه/ رد درخواست امارات از سوی اسرائیل برای خرید سامانه پدافندی/ تظاهرات در سنجار عراق در محکومیت تجاوز نظامی ترکیه

این نشریه افزود: با وجود رد درخواست امارات، تل آویو نیز بیم آن دارد که ابوظبی با تهدید به نزدیکی به ایران، اسرائیل را برای فروش این دو سامانه تحت فشار قرار دهد. این موضوع بیانگر آن است که امارات متحده عربی، تمایل خود را برای دستیابی به سامانه های "گنبد آهنین" و "عصای جادویی" را پیش از امضای توافق نامه عادی سازی در آگوست ۲۰۲۰ اعلام کرده بود، زیرا این روزنامه اشاره کرد که سایر کشورهای منطقه مانند عربستان سعودی، تمایل مشابهی به خرید سامانه های گنبد آهنین و عصای جادویی برای مقابله با تهدید موشکی ایران ابراز کرده اند.

اسرائیل هیوم خاطرنشان کرد، با وجود ترس امارات از پروژه هسته ای ایران و احتمال حمله ایران، این کشور نه تنها روابط دیپلماتیک کامل با تهران دارد، بلکه مبادلات تجاری گسترده ای نیز با آن دارد، تا جایی که هم اسرائیل و هم غرب، امارات را متهم می کنند که به تهران اجازه می دهد تحریم های اقتصادی اعمال شده علیه خود را دور بزند.

روزنامه صهیونیست افزود: با توجه به اینکه نهادهای رسمی ایران از بانک های اماراتی برای دور زدن تحریم های مختلف بدون سختگیری و دخالت دولت امارات استفاده می کنند، همکاری ایران و امارات تنها به حوزه تجاری محدود نمی شود، بلکه به حوزه بانکی نیز گسترش می یابد.

تظاهرات در سنجار عراق در محکومیت تجاوز نظامی ترکیه

شهر سنجار استان نینوا در شمال عراق، امروز صحنه تظاهرات شهروندان علیه تجاوز نظامی ترکیه به خاک کشورشان بود.

ستاد اطلاع رسانی امنیتی دولت عراق اعلام کرد که در جریان تامین امنیت برگزاری تظاهرات در منطقه سنونو در شهر سنجار، یک نظامی عراقی زخمی شده است.

در بیانیه این ستاد آمده است: نیروهای امنیتی تحقیقاتی را در مورد حادثه تیراندازی و پرتاب کوکتل مولوتف به سمت ماشین هامر نیروهای امنیتی آغاز کردند که منجر به مجروح شدن یکی از اعضای لشکر ۲۰ ارتش عراق شد.

در این بیانیه آمده است نیروهای امنیتی پس از حادثه تیراندازی ضمن متفرق کردن مسالمت آمیز تظاهرات، شروع به جمع آوری اطلاعات و شواهد برای شناسایی عاملان آن کردند.

پایگاه نظامی «زلیکان» در استان نینوای عراق که نیروهای ترکیه‌ای در آن مستقر هستند، در مقطع اخیر چندین بار هدف حمله راکتی قرار گرفته است.

ورود اولین نخست‌وزیر اسرائیل به امارات/  سفر پدرسن به دمشق برای آغاز دور هفتم مذاکرات قانون اساسی سوریه/ رد درخواست امارات از سوی اسرائیل برای خرید سامانه پدافندی/ تظاهرات در سنجار عراق در محکومیت تجاوز نظامی ترکیه

ترکیه مدت‌هاست با ادعای مقابله با پ‌.ک‌.ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است که کشته‌های زیادی از بین غیرنظامیان عراقی نیز داشته است. پ‌.ک‌.ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است، از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود.

آنکارا می‌گوید که شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان، مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار شهروند ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند.

ترکیه از آوریل گذشته چندین عملیات نظامی را به بهانه مبارزه با پ.ک.ک در شمال عراق آغاز کرده و به راحتی از احتمال حمله به منطقه سنجار در غرب استان نینوی سخن می‌گوید؛ امری که با واکنش گروه‌های سیاسی و نظامی عراقی مواجه شده است.

از سرگیری مذاکرات اقتصادی تشکیلات خودگردان فلسطین و واشنگتن پس از پنج سال

یک مقام فلسطینی از احیای گفت‌وگوهای اقتصادی بین تشکیلات خودگردان فلسطین و ایالات متحده آمریکا برای اولین بار در پنج سال گذشته خبر داد.

به گزارش آی۲۴، استفان سلامه، مشاور نخست وزیر فلسطین در امور برنامه ریزی و هماهنگی به رادیو رسمی فلسطین گفت: اولین گفت‌وگوی فلسطینی - آمریکایی فردا سه شنبه به شکل مجازی انجام می شود.

سلامه با بیان اینکه در این گفت وگو راه های حمایت از اقتصاد فلسطین و احیای حمایت مستقیم آمریکا از تشکیلات خودگردان فلسطین مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: خالد العسیلی، وزیر اقتصاد با حضور نمایندگانی از چندین وزارتخانه ریاست هیات فلسطینی را بر عهده خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه دولت آمریکا حمایت خود از آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) و حمایت غیرمستقیم از فلسطینیان را از طریق سازمان ملل متحد و نهادهای جامعه مدنی، از سر گرفته است، توضیح داد که تشکیلات خودگردان فلسطین از آمریکا درخواست خواهد کرد به اسرائیل برای توقف کسر از بودجه‌ مالیاتی فلسطین فشار بیاورد.

ورود اولین نخست‌وزیر اسرائیل به امارات/  سفر پدرسن به دمشق برای آغاز دور هفتم مذاکرات قانون اساسی سوریه/ رد درخواست امارات از سوی اسرائیل برای خرید سامانه پدافندی/ تظاهرات در سنجار عراق در محکومیت تجاوز نظامی ترکیه

این مقام فلسطینی ابراز امیدواری کرد با توجه به بازگشت حمایت مستقیم اروپا، ارزش حمایت‌های خارجی از خزانه داری تشکیلات خودگردان فلسطین در سال آینده افزایش یابد.

تشکیلات خودگردان فلسطین در پایان سال ۲۰۱۷ در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان "پایتخت اسرائیل" تماس‌های خود را با ایالات متحده به حالت تعلیق درآورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲۴
سیاست امریکا بازی با کردها و ترک ها است که تا حالا موفق بوده جواب داده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
سیاست پوتین و چین بازی کردن با کی هاس؟
ترکیه مسول مرگ هزاران نفر بیگناه مردم سوریه و عراق و حتی خود مردم ترک هستش. لعنت بر اردوغان
پاسخ ها
رضوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
سیاست های تهاجمی ترکیه بشدت برای منطقه خطرناک شده و در کممال بی شرمی مشغول مهندسی جمعیت و اشغال سرزمین ها است
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
انصافت کجا رفته؟ اردوغان علیرغم محالفت مردمش سه میلیون و پانصد هزار نفر اواره سوری رو پناه داد. جلوی قتل عام مردم سوریه رو گرفت. بعد شما بخاطر تعصبات قومی میایین لعنش می کنین؟ آخه انسانیت و انصاف هم خوب چیزی هستن
مرگ بر روسیه
ننگ بر پوتین
مرگ بر انگلیس

پاینده باد ایران
با طناب پوسیده روسیه از چاله انگلیس به چاه عمیق فلاکت روس ها خواهیم افتاد

روسیه دوست ابدی اسراییل و یار همیشگی یهودیان است

این خط ، این نشون
اماراتی که چند تا تانکر فاضلاب روش خالی بشه نابود میشه سیستم پدافندی دیگه به چه دردش میخوره!
پاسخ ها
احمدزاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
همین نگاه های سطحب به مسایل زئوپلتیک کشور را به این روز انداخته! حضرت علامه میدونی وضع نیروی هوایی کشر مون الان چیه؟ و میدونی همین امارات چند جنگنده نسل 4/5 خریداری کرده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
آفرین تانکرچی زبل
بسیار خوب . ما الان منتظریم ببینیم آیا دولت اصول گرای آقای رئیسی این خیانت بزرگ امارات را که با حضور نخست وزیر رژیم اشغالگر در امارات عملی تر کرد را محکوم می کند ؟ منکه فکر نمی کنم اینها فعلا در ذوق زدگی سفر دبیر شورایعالی امنیت امارات به ایرانند . چقدر سیاست خاجی ایران ضعیف شده . اگر شعار می دهند همه جا شعار بدهند واگر می خواهند عملگرا باشند همه جا عملگرا باشند با این روششان کشور را نابود می کنند همیشه اول بلند پروازی وشعار بعد عقب نشینی وسکوت . آقایان نخست وزیر رژیم اشغالگر آمده بیحخ گوشتان راست می گویید شدیدا محکوم کنید . ببییم چه می کنید.
دوران شاخ و شانه کشیدن برای دیگر کشورها تمام شده و کشوری که دنبال تهدید دیگر کشورها باشد محکوم به انزواست
ای علمای اسلام علمای قم علمای نجف به داد بورس برسید
این تلخترین عکسی بود که دیدم خدا کافیه و یار مردم مظلوم فلسطین خواهد بود بزودی تقاص خون های مردم و کودکان گرفته خواهد شد انشالله
پاسخ ها
احمدزاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
احیانا عکس کودکان هم وطن گرسنه برات تلخ نیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
دلتون و به همین چیزها خوش کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
برو بابا دلت خوشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
نبات بخور شیرین شی
فلاخن به معنی قلاب سنگ است نه عصا
ارمنستان و اسرائیل میلیونها مسلمان را کشتند و شهبد کردند و سرزمیناشون رو گرفتن خدا رو شکر آذربایجان تونست شاخ دشمن بشریت و اسلامیت رو بشکنه
اقای احمدی عزیز چند روز پیش وزیر امنیت امارات اومده ایران گفته نفتالی داره میاد ابوظبی خلاصه نه صدایی و نه دعوایی بشه اینا هم گفتن چشم
در ضمن کشورهای عربی به شدت دنبال ایجاد یه سپهر دفاعی ضد موشک هستند و احتمالا به این موضوع دست پیدا می کنند
تابناکیان بی جرات امروز در مقابل مجلس چه خبر بود ؟
دنیا دار مصالحه است نه جنگ باید همه یاد بگیریم با همه خوب باشیم اسرائیل و اسماعیل و غیره نداره که
در مورد اعتراضات سراسری معلمان هم که ساکت شدی تابناک
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی