بازدید 10844

قیمت‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی در وزارت صمت

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با اشاره به اینکه وزارت کشور دخالتی در موضوع قیمت‌گذاری تاکسی های اینترنتی ندارد، گفت: قیمت گذاری تاکسی های اینترنتی در حوزه اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
کد خبر: ۱۰۸۶۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶ 08 November 2021

به گزارش «تابناک»، پوریا محمدیان یزدی در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به سوالی درباره افزایش نرخ کرایه تاکسی های اینترنتی طی روزهای گذشته گفت: بر اساس دستورالعمل ساماندهی تاکسی های اینترنتی، قیمت گذاری این تاکسی ها به صورت پویا است و شوراهای شهر هیچگونه مصوبه ای درباره قیمت گذاری در حوزه این تاکسی ها ندارند و خود اتحادیه های صنفی مکانیزم قیمت گذاری را با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین می کنند.

وزارت کشور افزایش کرایه تاکسی های اینترنتی را رصد می کند

وی افزود: به این ترتیب ما در حوزه قیمت گذاری تاکسی های اینترنتی ورودی نداریم اما میزان افزایش کرایه را رصد می کنیم و مکاتبه می کنیم با وزارت صمت که قیمت ها در مقایسه با مدت مشابه در هفته گذشته و ماه و سال قبل چقدر افزایش پیدا کرده است. سامانه سما؛ سامانه ملی اطلاعات سفر دقیقا قیمت ها و میزان تردد این تاکسی ها را به لحاظ مباحث ترافیکی دنبال می کند. این اقدام برای قیمت گذاری سفر برای کل شهر انجام می شود.

تاکسی های اینترنتی زیر نظر اتحادیه های صنفی هستند

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تاکسی های اینترنتی زیر نظر اتحادیه های صنفی هستند ما قوه برخورد با آنها را نداریم این تاکسی ها مجوز خود را از اتحادیه کسب و کارهای مجازی دریافت می کنند و ذیل قانون صنفی باید عمل کنند ولی به لحاظ مباحث ترافیکی مباحثی همچون تعداد سرنشین، کیفیت سفر و بعضا موارد امنیتی سفر، آن هم در چارچوب اختیاراتی که دستورالعمل اجازه داده است رصد می کنیم.

وی تاکید کرد: در برخی موارد ما می توانیم بر اساس ماده ۳۱ و ۳۲ قانون رسیدگی به تخلفات که جزو اختیارات مجموعه شهرداری ها است ورود داشته باشیم اما عمده تکالیف دستورالعمل بر اساس قانون نظام صنفی باید توسط صنف رسیدگی شود؛ همین موضوع برای آژانس های تلفنی هم مطرح است که در این حوزه نیز شهرداری ها نظارتی ندارند؛ لذا درباره آژانس های تاکسی تلفنی هیچ اطلاعاتی از آنها نداریم و همه زیرمجموعه اصناف هستند؛ اما به دنبال این هستیم با وزارت صنعت، معدن و تجارت صحبت کردیم که اگر تمایل داشتند مدلی که برای تاکسی های اینترنتی پیاده شده برای آژانس ها نیز پیاده شود تا بتوانیم نظارت سامانه ای را روی آنها هم محقق کنیم.

قیمت گذاری تاکسی های اینترنتی وزارت کشور دخالتی ندارد

پوریا محمدیان یزدی ادامه داد: در روند قیمت گذاری تاکسی های اینترنتی وزارت کشور دخالتی ندارد؛ چرا که یکی از اصول اختلافی در زمان ساماندهی این تاکسی ها همین مورد بود که وزارت صمت اعلام می کرد قیمت گذاری در حوزه اختیارات من است و شهرداری ها نباید به این موضوع ورود پیدا کنند. در دستورالعمل هم صراحتا به این موضوع در ماده ای اشاره شده که شوراها تکلیفی در قانون گذاری و قیمت گذاری روی این کسب و کار ندارند و باید توسط اتحادیه صنفی این کار صورت بگیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۲
این چه وضعشه چرا تاکسی های اینترنتی اینقدر گرون کردن!!!!
واقعا ضروری هست تا به قیمت گذاری تاکسی های اینترنتی نظارت شود. بینهایت سو استفاده گر هستند....
بارون میاد قیمت میره بالا.باد در میاد قیمت میره بالا.صبح اسنپ میگیری میگه هوا سرده قیمت رفته بالا!!!
ساعت ها ترافیک و منطقه های طرح را بررسی کنید جایی که ترافیک نیست ولی در ساعت ترافیک تعرفه نامتناسب !
مملکت قانون درستی. نداره وقتی وزارت‌نیرو خودسر دست تو جیب مردم میکنه و یا نان در سال دو. سه مرحله گرون میشه مرغ و تخم مرغ لحظه ای کی بکی یه و و و و و و و
واقعا باید یه نظارت درست و حسابی روی کرایه این بندگان خدا انجام شود ،خیلی کرایه هاشون پایین است ودر حق آن ها ظلم میشود ،
واقعاً چرا كسي در اين خصوص پاسخگو نيست؟؟؟!!!! داستان اسنپ و تپسي شده مثل دامپينگ چيني ها.... به تدريج باعث حذف آژانس هاي محلي و تاكسي تلفني ها شدن و حالا با قيمت هاي نجومي و عدم فعاليت در ساعات ترافيك يا شرايط آب و هوايي خاص از مردم سوء استفاده ميكنن!!!!
اخیرا افزایش قیمت بسیار شدیدی داشته که مشخص است نظارت و یا قاعده و قانونی وجود ندارد.
من در یک ماه گذشته بیشتر از آژانس استفاده کردم چونکه نرخ آن بنحو قابل توجهی از تاکسی اینترنتی کمتر است!
افزایش ها قیمت هایشان بسیار غیر منطقی و افسار گسیخته بوده . اسنپ مسیر 17000 تومانی را 47000 تومانا علام می کند .دزدی در روز روشن
بهتره یه برسی انجام بشه مبنای کمسیون اینترنتی چطور محاسبه میشه بیست درصد کمسیون جالبه خودش کم کمینه از مبلغ دریافتی می‌نویسه عوارض رو مسافر پرداخت نموده است کمسیون هم جدا برداشت می‌کنه حال اینکه اوایل که تاکسی اینترنتی راه اندازی شد کمسیون نداشت و بعد شد پنج درصد شب کمسیون نداشت طرح تشویقی برای مسافر و راننده و حالا بعد از پنج سال که مردم عادت کرده آند قیمت به نفع خودش رفته بالا نه راننده .
شما از آژانس سر کوچه سرویس بگیری و منصرف بشی باید کنسلی پرداخت کنی و آینترنتی گاز دادی استحلاک و سوخت میگه مسافر تا لحظه آخر قبل سوار شدن می‌تونه کنسل کنه اون هم رایگان
درود برتمام عزیزان هزینه رو برآورد کنید آخرش برای راننده چیزی نمیمونه با ماشین کارکردن شخص خودش گول میزنه مثلا مشغوله استهلاک ماشین بنزین تعویض روغنی قطعات چینی چرا ۳مرتبه ببرم روغن ریزی درست کنم آخرش معلوم نیست درست شده بااین قطعات چینی وبی کیفیت هرکاری دورانی داره مثل مشاغل فلافل فروشی بساز بفروشی قبلا خوب بود من ۱۲ سال راننده ام الان که مسولین هم معیشتشون دچار مشکل شده چه برسه به اشخاص معمولی وساده در حال حاضر هم مینیک زانوم پاره شده وپام کیست آورده خونه نشین شدم سال ۹۵ تا ۹۷ باپژو پارس راننده مدیران بودم خوب وعالی بود قیمت ماشین وقطعات وهزینه های خانوار گلاب به روتون دستمال توالت برند عالی میخریدم دونه ای باتخفیف فروشگاهی ۱۰۰۰تومن الان فروشگاهی تازه باتخفیف وبرند زیاد جالبی نیست نزدیک ۹۵ تومن زوه اونم ساده نه طرحدار کمی منطقی قضاوت کنیم وجدان یگانه محکمه ایست که احتیاج به قاضی ندارد مورو نبینیم
انشاالله با حساب کتاب باشه قیمت گذاری
وقتی لوازم ماشین چندین برابر شده ولی کرایه ها نه
در صورتی که قیمت بالا نرفته وقتی راننده ها در ساعت اوج ترافیک کار نمیکنن وقتی قیمت کرایه پایین باشه چون ماشین بنزین بیشتری مصرف میکنه
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی