بازدید 5289

جان کری: مذاکرات مهمی با روسیه و چین داریم

جان کری نماینده آمریکا در امور اقلیمی در حاشیه اجلاس آب و هوایی سازمان ملل(کاپ ۲۶) در گلاسکو اعلام کرد مذاکره کنندگان آمریکایی در زمینه آب و هوا گفت و گوی مهمی با نمایندگان روسیه و چین دارند.
کد خبر: ۱۰۸۶۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱ 06 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از آسوشیتد پرس، جان کری به خبرنگاران گفت: آمریکایی ها در محل اجلاس آب و هوایی کاپ ۲۶ مشغول مذاکره با مقامات روس برای بررسی روش های کاهش تولید گاز متان بوده اند.

وی افزود: همچنین مشغول دیدار با چینی ها در گلاسکو بوده ایم. چند روز است که برای یافتن یک زمینه مشترک و مسیر پیش رو با آنها مشغول گفت و گو بوده ایم.

جان کری همچنین در مورد تعهد کشورهای ثروتمند برای کمک به کشورهای درحال توسعه گفت: از سال آینده کشورهای ثروتمند در راستای تلاش برای تامین کمک اقلیمی سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار به کشورهای درحال توسعه اقدام خواهند کرد.

کشورهای درحال توسعه اعلام کرده اند آنها بدون کمک های خارجی نمی توانند وابستگی اقتصادهای خود به سوخت های فسیلی را کاهش دهند و معتقدند آمریکا و کشورهای غربی به صورت سنتی مسوول بحران کنونی آب و هوایی هستند و باید هزینه بیشتری پرداخت کنند.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا روز دوشنبه هفته جاری از عدم حضور ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و شی جین پینگ رئیس جمهوری چین در اجلاس اقلیمی کاپ ۲۶ انتقاد کرده بود.

وی عدم حضور روسای جمهوری چین و روسیه در این اجلاس را "یک اشتباه بزرگ" خواند.

سران کشورهای جهان در کنار کارشناسان و فعالان زیست محیطی از روز (دوشنبه) در شهر گلاسکو گردهم آمده‌اند تا در چارچوب بیست و ششمین اجلاس آب و هوایی گلاسکو (کاپ ۲۶) درباره ادامه حیات موافقتنامه زیست محیطی ۲۰۱۵ پاریس که در آن کشورها متعهد به کاهش دمای هوا شده‌اند بحث و تبادل نظر کنند.

پیمان پاریس پیمان جهانی مربوط به آب و هوا و گرم شدن کره¬ زمین است که متعاقب کنفرانس ۲۰۱۵ پاریس راجع به تغییرات آب و هوایی ذیل «کنوانسیون چتری (کادر) ملل متحد پیرامون تغییرات آب و هوایی ۱۹۹۲» به تصویب رسید.

همزمان با گشایش این نشست، سازمان جهانی هواشناسی هشدار داد که دمای هفت سال گذشته زمین، گرم ترین دمای ثبت شده در تاریخ این سیاره بوده و در سال ۲۰۲۱ سطح آب دریاها تا ارتفاع بی سابقه ای بالا آمده و آسیب ها و زیان های آب و هوای نابود کننده مرتبط با اقلیم، بیشتر از گذشته بوده است.

همزمان با اینکه جامعه جهانی نگران روند مقابله با تغییرات اب و هوایی است، ابتکار عملی از سوی سازمان ملل برای بهبود روند پیش‌بینی وضعیت آب و هوا در کشورهای آسیب‌پذیر با هدف جلوگیری از تبعات فاجعه‌بار فجایع طبیعی ارائه شده است.

هدف این ابتکار عمل که در اجلاس آب و هوایی گلاسکو مطرح شد، بهبود نظارت بر وضعیت هواشناسی در کشورها و جمع آوری اطلاعات سازنده در راستای آمادگی مواجهه با فجایع طبیعی است.

سازمان هواشناسی جهانی که مرتبط با سازمان ملل بوده، قصد دارد روند نظارت بر وضعیت آب وهوایی در ۷۲ کشور کوچک و کمتر توسعه یافته را تقویت کند.

پتریتالاس دبیرکل این نهاد تصریح کرد: ما باید در خدمات مربوط به هواشناسی و تغییرات اقلیمی سرمایه گذاری کنیم. بدون نظارت دقیق نمی توانیم خدمات خوبی ارائه کنیم.

کارشناسان معتقدند که برای نمونه پیش‌بینی‌های درست و دقیق در مورد بارش باران های سنگین، می تواند به کشاورزان در مدیریت زمین هایشان و همچنین جذب منابع آبی توسط دولتها کمک کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست