بازدید 5066
اشپیگل:

دوز تقویتی واکسن تا چه اندازه موثر است؟

نویسندگان این مقاله همچنین به سؤال مهم دیگری پاسخ ندادند: آیا انجام واکسیناسیون سوم منطقی یا منصفانه است، در حالی که در بسیاری از کشورها تعداد زیادی از مردم هنوز منتظر اولین واکسیناسیون خود هستند؟
کد خبر: ۱۰۸۵۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴ 04 November 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از شفقنا؛ اشپیگل نوشت: در آلمان، کمیسیون دائمی واکسیناسیون، دوز تقویتی علیه کووید-۱۹ را برای همه افراد ۷۰ سال به بالا و برخی گروه های در معرض خطر توصیه می کند، البته اگر واکسیناسیون اولیه حداقل شش ماه قبل انجام شده باشد. وزارت بهداشت فدرال تاکید کرد که اصولا همه افراد در آلمان حق دارند از این دوز تقویت کننده استفاده کنند، حتی اگر در حال حاضر برای همه توصیه نشده باشد.
اخیرا یک تیم تحقیقاتی آلمانی از داده هایی استفاده کرد که در سرزمین‌های اشغالی مورد استفاده قرار گرفته بودند. این داده‌ها استفاده شدند تا بررسی کنند واکسیناسیون دوز سوم با واکسن بیونتک و فایزر چه میزان محافظت بیشتری ارائه می دهد.
برای بررسی اثربخشی واکسیناسیون دوز سوم، این تیم حدود ۷۲۸۰۰۰ فرد سه بار واکسینه شده را با همین تعداد افراد دوبار واکسینه شده مقایسه کردند. گروه ها به گونه ای انتخاب شدند که از نظر عوامل خطر برای ابتلای شدید کووید-۱۹، یعنی از نظر سن، بیماری های قبلی و جنسیت مشابه بودند. میانگین سنی شرکت کنندگان ۵۲ سال بود.
همانطور که آنها در مجله The Lancet گزارش کردند، محققان در درجه اول به بررسی ابتلای شدید به کووید-۱۹، پذیرش در بیمارستان و مرگ های مرتبط با کووید-۱۹ پرداختند، زیرا این موارد برای سلامت عمومی مهمتر از ابتلای خفیف یا بدون علامت هستند. این افراد از روز هفتم پس از دوز سوم به مدت تقریبا دو هفته تحت نظر قرار گرفتند.
در گروه سه بار واکسینه شده، ۲۹ نفر به دلیل کووید-۱۹ در بیمارستان بستری شدند، این تعداد در گروه دوبار واکسینه شده، ۲۳۱ نفر بود. این نشانه ۹۳ درصدی اثربخشی واکسیناسیون سوم است. در گروه سه بار واکسینه شده، ۱۷ نفر ابتلای شدید داشتند، این تعداد شامل ۱۵۷ نفر از بیماران دوبار واکسینه شده، بود. این نشانه اثربخشی ۹۲ درصدی واکسیناسیون سوم است. هفت نفری که سه بار واکسینه شده بودند در اثر کرونا جان خود را از دست دادند، این تعداد شامل ۴۴ نفر دوبار واکسینه شده، بود. این نشانه اثربخشی ۸۱ درصدی واکسیناسیون سوم است.
«سرینات ردی» از بنیاد بهداشت عمومی هند در تفسیری منتشر شده در The Lancet می نویسد: مطالعه در سرزمین‌های اشغالی فقط به واکسن فایزر و بیونتک اشاره داشته و در مورد چگونگی تأثیر واکسیناسیون سوم در سایر واکسن ها چیزی نمی گوید. وی همچنین خاطرنشان می کند که فواید و خطرات واکسیناسیون سوم باید در گروه های سنی مختلف سنجیده شود.
نویسندگان این مقاله همچنین به سؤال مهم دیگری پاسخ ندادند: آیا انجام واکسیناسیون سوم منطقی یا منصفانه است، در حالی که در بسیاری از کشورها تعداد زیادی از مردم هنوز منتظر اولین واکسیناسیون خود هستند؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی # جلفا # ورزقان
وب گردی