بازدید 8402
۲

رای ممتنع چین به قطعنامه شورای امنیت درباره افغانستان

نماینده چین در شورای امنیت گفت، کشورش به دلیل تردید‌هایی که درباره قطعنامه پیشنهادی فرانسه و انگلیس پیرامون افغانستان داشت به آن رای ممتنع داد.
کد خبر: ۱۰۷۳۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۴ 31 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، نماینده دائم چین در شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشست این شورا جهت تصویب قطعنامه پیشنهادی فرانسه و انگلیس درباره افغانستان گفت، کشورش به دلیل تردید‌هایی که درباره این قطعنامه داشت به آن رای ممتنع داد.

وی افزود، ما به تصویب این قطعنامه (قطعنامه پیشنهادی فرانسه و انگلیس) درباره افغانستان بسیار مظنونیم، اصلاحاتی را که برای پیش نویس این قطعنامه پیشنهاد کرده بودیم به طور کامل مورد توجه قرار نگرفت به همین دلیل از رای دادن به آن خودداری کردیم.

نماینده چین افزود، برخی کشور‌های در پی آنند تا قطعنامه‌هایی را بر افغانستان تحمیل و تحریم‌هایی را علیه این کشور به کار ببندند. توقیف اموال افغانستان در خارج از کشور با خواسته‌ها برای تحقیق صلح و امنیت میانه‌ای ندارد.

وی ادامه داد، هر قطعنامه‌ای که شورای امنیت در موضوع افغانستان به تصویب می‌رساند باید پشتوانه صلح در این کشور باشد نه آنکه تنش‌ها را بیشتر کند.

نماینده چین ادامه داد، باید درباره فعالیت‌های نیرو‌های بیگانه در بیست سال گذشته در افغانستان تحقیق شود، جامعه جهانی باید با طالبان همکاری کند، به آنان مشورت دهد و از حکومت آن‌ها حمایت کند.

سفیر چین در ادامه افزود، حملات اخیر در افغانستان ثابت کرد جنگ علیه تروریسم در افغانستان نتیجه بخش نبود. ما امیدواریم طالبان به تعهداتش پایبند باشد و ارتباطش را با سازمان‌های تروریستی قطع کند.

تصویب طرح تامین امنیت داوطلبان خروج از افغانستان

شورای امنیت سازمان ملل متحد پیش نویس قطعنامه ای را که فرانسه و انگلیس درباره افغانستان ارائه کرده و در آن از طالبان خواسته اند خروج امن آنانی را که خواهان خروج از افغانستانند تامین کند، تصویب کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲
خیلی بیشرف است این چین فقط به فکر بهره برداری و دوشیدن ملتها است.
آیا می دانستید بیشترین وتو در شورای امنیت توسط روسیه و بعد چین صورت گرفته؟
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
آخرین اخبار
وب گردی