بازدید 6414

زندان و شلاق، مجازات سارقان پسته

کد خبر: ۱۰۷۲۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۹ 26 August 2021

دادستان عمومی و انقلاب رفسنجان از فعال شدن شعبه ویژه رسیدگی به جرم سرقت پسته در آستانه فرارسیدن فصل برداشت این محصول شهرستان خبر داد.

به گزارش ایران، ایمان شهسواری در این باره به ایرنا گفت: برای پیشگیری از سرقت پسته و کمک به کشاورزانی که زحمت و هزینه فراوانی متحمل می‌شوند شعبه ویژه رسیدگی به جرم سرقت پسته سال گذشته راه‌اندازی شد و امسال هم در آستانه فصل برداشت این محصول، این شعبه دوباره فعال شده است تا به این نوع از سرقت به‌صورت ویژه رسیدگی کند. برای سارقان پسته مجازات‌های زندان، شلاق و رد مال به مالباختگان در نظر گرفته شده و اگر پسته سرقتی را فروخته باشند علاوه بر اجرای حکم زندان و شلاق باید طبق نظر کارشناسان مربوطه وجه نقد متناسب با میزان پسته‌ای که سرقت کرده‌اند و فروخته‌اند را به مالباخته برگردانند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته با ایجاد این شعبه آمار سرقت پسته بشدت نسبت به سال‌های قبل کاهش یافت ادامه داد: چنانچه افرادی بخواهند پسته‌ تر برای فروش در میادین یا جایگاه‌های دیگر عرضه کنند باید مجوز فعالیت در این حوزه از نیروی انتظامی یا اتاق اصناف داشته باشند و بدون مجوز تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند و مجازات می‌شوند.

وی اضافه کرد: اجرای برنامه‌ها و تدابیر سختگیرانه کنترل شده موجب می‌شود سرقت پسته کاهش یابد و در زمان کنونی هم مواردی از سرقت پسته آن هم به‌صورت جزئی کشف می‌شود که نسبت به سال‌های قبل این سرقت‌ها بسیار روند نزولی به خود گرفته است.

دادستان رفسنجان در ادامه به کشاورزان و دست اندرکاران این محصول ارزشمند توصیه کرد: برای پیشگیری از سرقت محصول خود در انبارهای پسته و باغ‌ها دوربین نصب کنند، از نگهبانان بومی مورد اعتماد استفاده کنند و چنانچه سرقتی رخ داد حتماً با نیروی انتظامی و پلیس ۱۱۰ همکاری کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار