بازدید 4903

کاهش تقاضای خریداران آسیایی برای نفت عربستان

کد خبر: ۱۰۶۹۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶ 12 August 2021

کاهش تقاضای خریداران آسیایی برای نفت عربستان

چندین پالایشگاه آسیایی در پی تدابیر مقابله با شیوع کرونای دلتا که تقاضا برای سوخت را متاثر کرده است، نفت کمتری از عربستان سعودی برای ماه میلادی آینده درخواست کردند.

به گزارش ایسنا، مقامات پالایشگاهی اظهار کردند دست کم چهار مشتری از شمال شرقی و جنوب شرقی آسیا حجم کمتری نفت از عربستان سعودی برای سپتامبر درخواست کردند. شرکت آرامکوی سعودی هفته جاری به مشتریانش اعلام کرد حجم نفتی که درخواست کرده بودند را برای آنها تامین می کند. این شرکت نفتی دولتی درباره این موضوع حاضر نشد اظهارنظر کند.

مقامات در سراسر آسیا محدودیتهای جدیدی را برای رفت و آمد وضع می کنند تا مانع گسترش بیشتر نوع به شدت مسری کرونای دلتا شوند. چین که بزرگترین واردکننده نفت جهان است، با وجود این که یکی از بالاترین نرخهای واکسیناسیون در جهان را دارد، استراتژی مهار سخت گیرانه ای را به اجرا گذاشته است. شرکت نفت و شمیایی چین که بزرگترین پالایشگر نفت این کشور است، نرخ پالایش در بعضی از تاسیساتش را ماه جاری نسبت به ماه گذشته پنج تا ۱۰ درصد کاهش می دهد.

پالایشگاههای آسیایی همچنین با افزایش قیمت نفت دست و پنج نرم می کنند در حالی که حاشیه سود آنها پایین میانگین پنج ساله مانده است. آرامکو قیمت فروش گریدهای نفتی عرب لایت و عرب مدیوم را به بالاترین میزان از فوریه سال ۲۰۲۰ افزایش داده و فضای مساعدی برای گریدهای نفتی آمریکایی و روسیه که قیمت رقابتی تری دارند، فراهم کرده است. نرخ پریمیوم نفت برنت به نفت دوبی به پایینترین حد از اواسط ژوئن رسیده و نفت حوزه آتلانتیک را جذابتر کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، احتمال دارد که فضای تقاضای ضعیفتر در آسیا در بازار معاملات فیزیکی هم منعکس شود. محموله های تک خاورمیانه ای و گریدهای نفتی روسی اواخر هفته جاری پس از انتشار همه قیمتهای فروش رسمی عرضه خواهند شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی