بازدید 4611

کلاهبرداری ۲۸ میلیارد ریالی با ترفند فروش گوشی همراه

کد خبر: ۱۰۶۱۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۶ 04 July 2021

اعضای یک باند که با راه‌اندازی 4 فروشگاه اینترنتی و با ترفند فروش گوشی‌های تلفن همراه از بیش از 500 نفر در سراسر کشور کلاهبرداری کرده بودند از سوی پلیس فتا دستگیر شدند.

به گزارش ایران، چندی قبل مردی با مراجعه به پلیس فتا از یک کلاهبرداری خبر داد و گفت: برای خرید گوشی تلفن همراه، وارد یکی از وب‌سایت‌های تبلیغاتی شدم پس از انتخاب گوشی مورد نظر مبلغ ۴۰ میلیون ریال برای خرید گوشی تلفن همراه از طریق درگاه پرداخت اینترنتی واریز کردم اما برخلاف آنچه وعده داده بودند گوشی تحویل نگرفتم. پس از این شکایت موضوع به‌‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

در بررسی‌های مقدماتی مشخص شد فروشگاه موردنظر ساختگی بوده و با هدایت مشتری به درگاه پرداخت یک حساب شخصی از وی کلاهبرداری شده است.

سرهنگ مهدی دانش‌پور، رئیس پلیس فتا استان کردستان در تشریح این خبر گفت: با تلاش بی‌وقفه و اقدامات تخصصی مأموران پلیس فتا سه نفر از اعضای باند کلاهبرداری در یکی از استان‌های مرکزی کشور شناسایی و با هماهنگی قضایی در یک عملیات هماهنگ و همزمان دستگیر شدند. در ادامه تحقیقات مشخص شد متهمان با راه‌اندازی ۴ فروشگاه اینترنتی فروش گوشی تلفن همراه و تجهیزات جانبی اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کردند.

وی در ادامه عنوان کرد: با پیگیری‌های مستمر مأموران پلیس فتا تاکنون ۵۰۵ نفر از شاکی‌ها در سراسر کشور شناسایی شدند که در مجموع بیش از ۲۸ میلیارد ریال از آنها کلاهبرداری شده است و متهمان پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان به‌ منظور پیشگیری از وقوع اینگونه جرائم به شهروندان توصیه کرد: به‌هیچ‌ عنوان فریب تبلیغات دروغین را نخورند و حتی‌المقدور سفارشات کالا و اقلام موردنیاز خود را از سایت‌های فروشگاهی معتبر انجام دهند و از سایت‌هایی خرید کنند که حتماً نماد اعتماد الکترونیکی را داشته باشند یا خرید و فروش کالاهای خود را به‌صورت حضوری در شهر یا استان محل سکونت خود انجام دهید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی