بازدید 4475
آخرین اظهارنظر کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری

برنامه رضایی برای مسکن‌دار کردن جوانان با اقساط 50 ساله/رئیسی:کشور گرفتار رفیق‌بازی شده است/همتی: از روز اول با ارز ۴۲۰۰ تومانی مخالف بودم/تعریف جلیلی از دروازه‌بان سابق پرسپولیس/مهرعلیزاده: شامل قانون سندروم پست بی قرار نمی شوم/دعوتنامه های پی در پی زاکانی به همتی برای مناظره

از چهارم خرداد که اسامی هفت نامزد احراز صلاحیت شده توسط شورای نگهبان اعلام و رسانه‌ای شد، فعالیت‌های انتخابات نیز حالت جدی‌تری به خود گرفته است.
کد خبر: ۱۰۵۶۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۹ 07 June 2021
از چهارم خرداد که اسامی هفت نامزد احراز صلاحیت شده توسط شورای نگهبان اعلام و رسانه‌ای شد، فعالیت‌های انتخابات نیز حالت جدی‌تری به خود گرفته است.
 
به گزارش «تابناک»؛ طبق اعلام شورای نگهبان، سید ابراهیم رئیسی، محسن رضایی، سعید جلیلی، عبدالناصر همتی، محسن مهرعلیزاده، امیرحسیت قاضی زاده هاشمی و علیرضا زاکانی ۷ نامزدی هستند که تلاش دارند از رسانه ملی و رسانه‌های مجازی و شبکه های اجتماعی شناخت بهتری از خود به مردم ارائه دهند.

آنچه در ادامه می آید گزیده ای از سخنان نامزدهای انتخابات سیزدهم است.
 
*برنامه رضایی برای مسکن‌دار کردن جوانان با اقساط 50 ساله
 
محسن رضایی میرقائد روز دوشنبه در جمع خبرنگاران طرح جامع معیشت ایرانیان را در سه بخش یارانه، حقوق زنان خانه دار و مسکن برشمرد و گفت: این سه بخش اصلی برای حل مشکلات مردم اجرا می‌شود و با این سه فعالیت، مشکل معیشت مردم و به خصوص دهک‌های پایین جامعه برطرف می‌شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره پرداخت یارانه ۴۵۰ هزار تومانی اظهار کرد: منابع تامین پرداخت یارانه ۴۵۰ هزار تومانی مشخص و روشن است و از صرفه جویی یارانه‌ای بدست می‌آید که اکنون به اقشار غیر نیازمند پرداخت می‌شود. از یارانه‌ای که به دهک‌های ثروتمند پرداخت می‌شود صرفه‌جویی شده و به ۴۰ میلیون ایرانی پرداخت خواهد شد.

وی افزود: این یارانه در وهله اول به ۴۰ میلیون ایرانی پرداخت می‌شود و هر دو سال ۱۰ میلیون نفر به این جمعیت افزوده خواهد شد.

رضایی با اشاره به پرداخت حقوق به زنان خانه دار گفت: ما خانه‌داری را شغل محسوب می‌کنیم و به زنانی که دوره‌های ۶ ماهه آموزش و تربیت فرزند و بهداشت و سلامت خانواده را دیده و کارنامه بهداشتی و تربیت فرزند دریافت کنند، حقوق می‌دهیم که البته اولویت اول با زنان دارای  بیش از ۲ فرزند است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین در بحث تامین مسکن گفت: هر زوج جوان با ۱۰ درصد آورده و ۹۰ درصد وام بانکی با اقساط ۴۰ تا ۵۰ ساله می‌توانند صاحب خانه شوند.  زمین این طرح هم ارزان قیمت یا رایگان در اختیار این زوج‌ها در طرح نهضت خانه‌سازی ایرانیان قرار می‌گیرد و با اجرای این سه طرح، بخش عظیمی از معیشت از روی دوش مردم برداشته می شود.  

رضایی با اشاره به برگزاری نخستین مناظره تلویزیونی نامزدهای این انتخابات، تصریح کرد: تقاضا دارم دوستان صداوسیما مناظرات را از محدودیت‌ها خارج کنند و اجازه دهند مناظرات ادامه پیدا کند چون بسیاری از بحث‌ها نیمه تمام می‌ماند که با برگزاری مناظرات مکمل، بحث‌ها بین دو یا سه نامزد می‌تواند ادامه داشته باشد.

وی افزود: در مورد فرم مناظرات نیز باید گفت مناظرات سه یا چهار دقیقه‌ای کم است و اگر زمان آن به ۵ یا ۶ دقیقه افزایش می‌یافت اصلاح خوبی می‌شود. همچنین مانند مناظرات دوره‌های قبلی، اجازه بدهید نامزدها از پشت تریبون حرف‌هایشان را بزنند.

محسن رضایی همچنین در واکنش به شوخی‌ها و طنازی‌های مردم با او و موضوع کاندیداتوری‌اش در انتخابات در صفحه توییتر نوشت: «مردم به شوخی می گویند ما که به آرزوهایمان نرسیدیم، کاری کنیم که لااقل فلانی به آرزویش برسد! مردم دوست‌داشتنی ایران؛ آرزوی من این است که کسی در کشور فقیر نباشد؛ آرزوی من این است‌که ثروت کشور به دست خود شما برسد. آرزوی من آرامش و شادی و رفاه برای همه شماست. آرزوی من، آرزوی شماست.»
*رئیسی:کشور گرفتار رفیق‌بازی شده است
 
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت وگو با نخبگان در شبکه چهار سیما درباره رمز قدرتمندی ملت ایران گفت: تولید یکی از جلوه های مهم برای قدرتمندی کشور است و اگر از مولفه ها  درست بهره برداری کنیم تبدیل به قدرت ملی می شود. وی افزود: در کشور منابع انسانی کار آمدی داریم و از لحاظ آب و هوایی و مخازن ثروت‌های کشور در موقعیت بسیار خوبی هستیم و می‌توانیم قدرتمند باشیم.
 
رئیسی هم‌چنین برنامه‌های خود برای مقابله با فرار مالیاتی و اصلاح سامانه‌ها، اظهار داشت: امروز ارقامی از جمله 70 و 150 هزار میلیارد تومان برای فرار مالیاتی بیان می‌شود و استقرار سامانه مالیاتی هوشمند می‌تواند به دولت در این‌زمینه اشراف بدهد تا از این جلوگیری کند. من در قوه قضائیه 25 سامانه را فعال کردم و بسیاری از گردش امور قابل دستیابی شده و هدف نیز شکل گرفتن دستگاه قضایی هوشمند بود. دولت الکترونیک به چه میزان تشکیل و سامانه‌ها به‌هم وصل شده‌اند؟ مقاومت برخی دستگاه‌ها و عدم جدیّت دولت برای این کار، موجب شده که دولت الکترونیک شکل نگیرد.

وی ادامه داد: کشور ما الان گرفتار جناح‌بازی، رفیق‌بازی رودربایستی است، کشورداری با رودربایستی نمی‌سازد و باید برای کشورداری، مسئله نان و آب مردم، رونق اقتصادی و جهش تولید بدون رودربایستی و با اجرای عدالت جلو رفت. امیرالمومنین(ع) درباره عدالت که محور اصلی دولت ما نیز همین مسئله‌ی عدالت است، می‌فرمایند "عدالت توصیف وسیع است ولی در اجرا سخت است". اجرای عدالت یعنی اجرای قانون است و این موضوع احتیاج به اراده جدی دارد. در عرصه‌های مختلف دیدیم که اگر اراده وجود داشته باشد، کار پیش رفته است؛ کشور نیازمند مدیریت جدی و پرقدرت است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مولفه های قدرت مختلف است و این مولفه ها برای جامعه ما عبارتند از ایمان و اعتقاد و باور بخدا و قدرتمندی در حوزه اقتصاد و توانایی کشور که رمز مهمی در هر کشوری است.

رییسی تصریح کرد: تا وقتی که سفره مردم و نهاده های دامی به واردات بند باشد، برای کشور گرفتاری پیش می آید. باید برای کشور قدرت آفرید، در حوزه اقتصاد یعنی کشاورزی خودکفا.
 
*همتی: از روز اول با ارز ۴۲۰۰ تومانی مخالف بودم
 
عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شبکه دو سیما گفت:  اقتصاد ما از نظر اقتصادی دچار مشکلات جدیدی شده که به تعارض منافع، عدم شفافیت و دخالت دولت در بخش تولید باز می‌گردد؛ نتیجه قیمت گذاری دستوری رانت و سوء استفاده است. این تعارض منافع در همه جا رسوخ کرده است. 
 
وی با بیان اینکه من از اول با ارز ۴۲۰۰ تومانی مخالف بودم، زیرا باعث رانت برای عده‌ای خاص شده است، افزود: در بانک مرکزی که بودم اسامی افرادی که ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته بودند به صورت شفاف اعلام کردم. من باید کاری کنم که رانت خواری و رانت در اقتصاد دیده شود و معلوم شود چه کسانی این پول‌ها را می‌گیرند و چه کسانی این پول‌ها را به جریان می‌اندازند و چه کسانی از آن نفع می‌برند.
 
همتی تصریح کرد: وقتی مجبوریم برای پرداخت یارانه پول چاپ کنیم و به مردم بدهیم تورم ایجاد می‌شود. دولت باید خرید تضمینی داشته باشد نه قیمت تضمینی. دولت اجازه دهد قیمت به روز تعیین شود تا کشاورز ضرر نکند. دلالی در کشور ما ناشی از ساختار اقتصادی ما است. من این حکمرانی اقتصادی را عوض خواهم کرد.
 
*تعریف جلیلی از دروازه‌بان سابق پرسپولیس
 
سعید جلیلی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در گفت‌وگو با تلویزیون اینترنتی خود با عنوان جهاد و جهش به طرح دیدگاه‌های خود درباره استعدادیابی در ورزش پرداخت و گفت: بسیاری از جوانان مستعد ما مثل آقای بیرانوند هستند که در جای جای ایران حضور دارند؛ برنامه‌ای که ما در زمینه استعدادیابی ورزشی تهیه کرده‌ایم بر همین مبناست که دولت موظف به جستجوی استعدادها به صورت عادلانه در سراسر کشور باشد.
 
او همچنین در حاشیه نشست بررسی فرمان‌های اجرایی روز اول دولت، در جمع خبرنگاران گفت: کشور نباید معطل FATF باشد نه تحریم. دولت باید برای حل مسائل  ابتکار داشته باشد. وی در پاسخ به این سوال که اگر رییس‌جمهور شوید آیا مذاکرات وین را ادامه خواهید داد؟ گفت: باید در تأمین منافع مردم و کشور از همه ابزارها استفاده کرد. مذاکره هم یکی از این ابزارهاست. 

جلیلی با بیان اینکه نگاه ما به مذاکره مثبت است، تصریح کرد: از مذاکره استقبال می‌کنیم اما کشور را معطل مذاکره نمی‌کنیم و شیوه‌هایی وجود دارد  که به موازات مذاکره مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

جلیلی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم نباید معطل چند کشور غربی ماند و تمام فعالیت های داخلی و خارجی را معطل آن چند کشور کرد. در عرصه جهانی و بین المللی فرصت های بسیار خوبی است که باید این فرصت‌ها به خوبی شناسایی شود و با سیاست‌های داخلی پیوند بخورند تا انشاالله آن شکوفایی شکل بگیرد.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری درباره مهمترین نقد به عملکرد دولت تدبیر و امید در اقتصاد، گفت: مهمترین نقدی که در عرصه اقتصادی به دولت در هشت سال گذشته داریم این است که اقتصاد کشور را معطل موضوعات موهوم کرد‌. اگر صحبت از پیشرفت اقتصادی میکنیم و اینکه کشور جهش داشته باشد و معطل چیزهای دیگر باشد یعنی دولت نباید منفعل باشد. دولت باید فعال باشد. این بستر را برای فعالیت شدن اقتصاد فراهم کند و اجازه ندهد موانع سیاسی اقتصادی و حتی برخی از حوادث طبیعی اقتصاد شما را معطل کند.
 
*مهرعلیزاده: شامل قانون سندروم پست بی قرار نمی شوم
 
محسن مهرعلیزاده معاون رئیس دولت اصلاحات و نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز در نشست خبری در خبرگزاری ایرنا در پاسخ به این سوال که آیا احتمال ائتلاف شما با همتی وجود دارد، گفت: رایزنی ها ادامه دارد و در هفته آینده شرایط روشن تر می شود و تصمیم خواهیم گرفت. بنده به عنوان کاندیدای اصلاح طلب در جهتی خواهم رفت که منافع اصلاح‌طلبی حفظ شود.

مهرعلیزاده گفت: رقیب من آقای همتی نیست رقیب من کاندیدایی خاصی است که طراحی شده حتما پیروز شود.
 
وی در پاسخ به این پرسش که شما در این مدت سمت ها و مسئولیت های مختلفی داشتید آیا فکر نمی کنید سندروم پست بی‌قرار را نخست خودتان دارید، گفت: مسئولیت های بنده در زمینه مسائل اقتصادی و صنعتی و مهندسی و ساختن یک اقتصاد است. بنده در صنعت سنگین در دهه ۶۰ بودم و به درخواست رییس جمهور وقت جزیره کیش را از حالت متروکه به منطقه آزاد تغییر دادم و ۳ سال آنجا بودم و با یک طرح جامع مشخصی در کیش سرمایه گذار آمد و ظرفیت اقتصادی به وجود آوردم. بنده هیچ وقت هوس تغییر پست نداشتم و شامل قانون سندروم پست بی قرار نمی شوم.

مهرعلیزاده در پاسخ به این سوال که در مورد مدرک تحصیلی شما مباحثی وجود دارد و گفته می ‌شود چندین سال است که از تز دکترای خود دفاع نکردید، ماجرا چیست؟ و آیا صحت دارد که مدرک دکترای نیمه تمام دارید؟ گفت: بنده دکترای مدیریت مالی از دانشگاه تهران دارم. یک مدرک نیمه تمام دکترا از دانشگاه هلند دارم که چون در دولت اصلاحات مسئولیت گرفتم نیمه تمام ماند. بنده فوق لیسانس مهندسی مکانیک از دانشگاه تبریز دارم.

وی در پاسخ به این پرسش مبنی بر این که از عجایب دنیای سیاست این است که آنهایی که مسبب وضع موجود هستند چشم در چشم مردم بیانیه سیاسی می‌خوانند و امروز در حالی از احراز صلاحیت نشدن برخی از نامزدهای خود انتقاد می کنند که تا دیروز از عدم اختیارات رییس جمهور سخن می گفتند و اگر رییس‌جمهور شود از «نمی شود، نمی گذارند و نمی‌توانیم» سخن خواهد گفت، اظهار داشت: من فکر می کنم قانون اساسی به عنوان یک محور ظرفیت های مناسبی در اختیار رییس جمهور می گذارد که رییس جمهوری به عنوان نفر دوم بعد از رهبری کارهای خود را انجام دهد. استفاده از اختیار قانونی بستگی به شخصیت افراد هم دارد که چقدر زیرکی دارد.

نامزد اصلاح‌طلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما اصلاح طلب ها در چارچوب قانون اساسی به دنبال اصلاحات بوده و برای تصدی ریاست جمهوری حرکت می کنیم و با استفاده از اختیارات مسئولیت خود را انجام می‌دهیم.
 
*دعوتنامه های پی در پی زاکانی به همتی برای مناظره
 
علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: « شش روز قبل آقای همتی را به ⁧‫مناظره‬⁩ دعوت کرده‌ام با وجود اعلام آمادگی تشکل های دانشجویی برای میزبانی این مناظره دو نفره، هنوز پاسخی نداده اند.»
 
زاکانی هفته گذشته در بین جمعی از دانشجویان دانشگاه های تهران گفته بود که «بخشی از مشکلات ما به آقای همتی برمی گردد بنده از او دعوت به مذاکره می کنم که هر جایی بگوید می آیم و در آن مناظره می گویم که چه اتفاقات تلخی در دوران ریاست او در بانک مرکزی و یا بانک ملی رخ داده است. به طور نمونه دلار از کشور خارج شده اما برنگشته است. آقای همتی باید به این موارد پاسخ دهد. »
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی