بازدید 26415

وزیر علوم: به برخی دانشگاه‌ها نمی‌توان دانشگاه گفت

وزیر علوم گفت: برخی دانشگاه‌ها فقط ۵ هیات علمی دارند که اصلا نمی‌توان به آنها دانشگاه گفت.
کد خبر: ۱۰۴۰۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷ 15 March 2021

به گزارش تابناک، ایلنا نوشت: منصور غلامی مبنی بر اینکه چقدر از اهداف‌تان تاکنون محقق شده و چه موانعی برای آنها داشته‌اید؟ گفت که یکی از آفت‌های آموزش عالی گسترش کمی و مطالعه نشده بود. این مساله در حوزه جغرافیایی یعنی توزیع مراکز و موسسات در کشور نمود داشته است لذا ابن موضوع نیاز به یک بازنگری دارد. من از قبل شروع وزارت با این موضوع درگیر بودم، پیش‌تر مصوبه‌ای به عنوان ساماندهی آموزش عالی در نظر گرفته شده بود. در هر صورت تلاش شد از رشد برخی مراکز ضعیف جلوگیری شود، حتی رهبری تاکید کردند یک بررسی در خصوص اینکه ما در کشور به چه تعداد دانشگاه نیاز داریم صورت بگیرد. از این رو یک مصوبه برای آن تعریف شد. بلافاصله گروه های کارشناسی در این زمینه تشکیل شد و ما بیش از یک سال روی این طرح کار کردیم و در شورای عالی انقلاب فرهنگی مجددا توسط دبیر به وزارت علوم ارجاع شد.
وزیر علوم گفت: هدف در ابتدا کیفی سازی آموزش عالی و ماموریت گرا کردن دانشگاه‌ها بوده است. وقتی از هر موسسی هدف آنها را می‌پرسیدیم می‌گفتند که می‌خواهیم دانشگاه تهران شویم، آیا می‌توان دوباره دانشگاه تهرانی دیگر خلق کرد؟ دانشگاه باید بتواند آثار علمی و فرهنگی خودش را داشته باشد و قرار نیست که هیات علمی‌ها محصور شوند و باید بین المللی شوند.

وی افزود: ما در کیفی سازی از تشکیل و ادامه موسسات کوچک و ضعیف جلوگیری می‌کنیم و آنهایی هم که از قبل تشکیل شده‌ بودند را به مراکز اصلی آنها در استان وصل می‌کنیم. ما دربرخی استان‌ها مراکزی داریم که فقط ۵ عضو هیات علمی دارد که اصلا نمی‌توان به آن دانشگاه گفت و اصلا نمی‌خواهند بگذارند که دانشگاه پایه آن استان به این مرکز سرویس دهد و به آنجا وصل شود.

وزیر علوم افزود: موانع اصلی ما در جهت کیفی سازی، ماموریت گرایی و ساماندهی این است در حالی که وزارت علوم کارشناس اصلی آموزش عالی است ولی در برخی مناطق و محل ها ورودهایی می‌شود که اذهان مردم را هم دچار تشویش می‌کند و این تصور اشتباه وجود دارد که وزارت علوم می‌خواهد مراکز ما را تعطیل کند در حالی که هیچ مرکز دولتی تعطیل نشده است. کلیه موسسات وابسته به دستگاه‌های دولتی و سایر دستگاه‌ها تعطیل شد مگر اینکه که در تاسیس آنها قانون وجود داشته باشد مثل وزارت دفاع، وزارت نفت، صدا و سیما.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۱۳
خلاصه: یعنی بچه هامونو جذب هیات علمی کنیم و اونوقت میشه دانشگاه
برخی جاها حتی یک هیات علمی هم نداشت. مثل دانشکده خبر که چند سال پیش تعطیل شد
سلام
احسنت
دانشگاه شیراز
بخش ادبیات عرب
۹تا هیئت علمی داره
قربون هیچی
چاله می‌دونه
اصلا هیچی حالیشون نیست
اکثر مسئولین ما یک طوری انتقاد می کنند که من مجبور به عذرخواهی از مسئولین هستم. امیدوارم عذر بنده رو بپذیرند.
خب میشه بگید چه کسی جز شما باید روی عملکرد دانشگاه ها نظارت داشته باشه؟با این حرف،خودتو زیر سوال بردی.گرچه مردم سالهاست که می دونن دانشگاه ها شدن مهد کودک و چیزی به بچه‌ها یاد نمی دن.اون کشور پیشرفته هستش که تو دانشگاهاش درس می خونن نه اینجا
برخی نه، بالای 90 درصدشون اصلا ((دانشگاه)) نیستند. کیفیت پایین هیئت علمی، دانشجوهای بی انگیزه، خوابگاه های کثیف، غذاهای بی خاصیت سلف و ... حیف پولی که خرج این ها میشن. واقعا متاسفم.
*تابناک لطفا چاپ کن*
مثل صندوقهای قرض الحسنه که بانک نبودند ولی با پول مردم تجارت میکردند و به همت آقای همتی تعطیل و در بانکهای مختلف ادغام شدند شما هم همتی به خرج بدید و همه را تعطیل کنید. نگذارید به علم و مدرک خیانت شود.
بعضی مراکز مثل مرکز آموزش عالی دلفان، تابعه دانشگاه لرستان بعد از ده سال هنوز تو پاساژیه که زیرش لباس فروشی بوده. یک سال نقل مکان کرده به طبقه دوم مرکز علمی کاربردی شهر دلفان.
با خوابگاه شش واحدی که تو هر واحد سی نفر ساکن میشه
والله
بعضی دانشگاهها مثلا پیام نور، اگر تعطیل بشود خیلی بهتر هست، عده ای را بدون سواد و مهارت، و پرمدعا تحویل جامعه میدهد که در محیط کار هم عملا مزاحم دیگرانند
بس است اینهمه دکتر و مهندس بی تخصص نمیخواهیم
بله درهرکوچه پس کوچه ای یک خونه 2 طبقه اجاره کردند شده ذانشگاه . ماشالله ازچین 1/5 میلیردی وامریکای صنعتی ترین کشور جهان بیشتر دانشگاه داریم.
یا برخی شعب دانشگاه علمی کاربردی
آقای وزیر به دانشگاه های مزخرف مثل پیام نور و آزاد نمیتوان دانشگاه گفت چون پول میگیرن وآموزش نمیدن لطفا دزدی از مردم را متوقف کنید.
متاسفانه این رو باید چند سال پیش می گفتند جناب وزیر علوم که به برخی دانشگاه ها نمیشه دانشگاه گفت. الان این همه مدرک گرایی نداشتیم. یکی از دلایل بیکاری هم همین دانشگاه های بی دانشگاه هست. امیدوارم گام اساسی در جهت اصلاح برداشته بشه و نیز هرکسی هیات علمی نشه.
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی