بازدید 8668

سفر وزیر ارتباطات به هرمزگان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امسال برای دومین بار در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 19 و 20 اسفندماه به شرق و مرکز هرمزگان سفر کرد تا شاهد روند تکمیلی فرآیند طرح‌های ارتباطی در این استان باشد.
کد خبر: ۱۰۴۰۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵ 11 March 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، محمد جواد آذری جهرمی سه شنبه پس از ورود به فرودگاه جاسک، مورد استقبال استاندار هرمزگان، جمعی از مدیران استان، فرماندار ، مسوولان محلی و مردم قرار گرفت؛ فعالیت فرودگاه این شهرستان هم بطور عملی پذیرای پرواز تهران شد تا بتوان کلید توسعه در شرق استان را شتاب ببخشد.

وزیر ارتباطات سپس راهی بشاگرد شد و از چند روستا از جمله روستای "وی" و "دهندرشه بابک" سرکشی کرد که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دراین روز درحالیکه یکی از کودکان این روستا بغل کرده بود و نوازش می کرد، کودکان و نوجوانان شادی می کردند به صحبت های یکی از جوانان این روستا گوش می داد که می گفت: دهستان جکدان از لحاظ سخت افزاری هیچ امکانات ورزشی ندارد و امکاناتی به بشاگرد نرسیده و براساس آماری که گرفته اند اینجا یک هزار و ۸۰۰ نفر جمعیت دارد و مرکز دهستان است.

آذری جهرمی در روز اول سفر خود برای بررسی پوشش آنتن دهی تلفن همراه روستاهای شهرستان بشاگرد عازم این شهرستان شد، در روز دوم سفر خود با حضور در بندرعباس از طرح های ایجاد و ارتقاء ۱۸۷ سایت تلفن همراه روستایی و اتصال ۲۸۱ روستا به شبکه ملی اطلاعات بهره‌برداری می‌کند، با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۳۷ هزار خانوار و ۱۲۶ هزار نفر جمعیت روستایی زیر پوشش تلفن همراه قرار می گیرند.

۸۵درصد روستاهای بشاگرد زیر پوشش اینترنت

وزیر ارتباطات وفن آوری اطلاعات پس ازدیدارهای مردمی در جمع اهالی و مسوولان شهرستان بشاگرد گفت: ۸۵ درصد روستاها و راه های ارتباطی شهرستان بشاگرد با اقدام های انجام شده در زمینه احداث دکل‌های مخابراتی و شبکه فیبرنوری به اینترنت پر سرعت دسترسی دارند.

آذری جهرمی در حاشیه بازدید از وضعیت آنتن دهی تلفن همراه در شهرستان بشاگرد اظهار داشت: برای اینکه روستاهای باقی مانده هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شده و دانشجویان این مناطق بتوانند از آموزش مجازی و موهبت هایی که اینترنت می‌تواند فراهم کند استفاده کنند برنامه ریزی فشرده ای انجام شد.

وی ادامه داد: محور اصلی محورمیت زدایی از شهرستان بشاگرد بود که یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تنها در این منطقه سرمایه گذاری شد که نتیجه آن حداث افزون‌بر ۷۶ سایت تلفن همراه و ۲۴۰ کیلومتر خط فیبرنوری است.

وی ادامه داد: اکنون دانش آموزان و دانشجویان این مناطق می‌توانند در فضای ناشی از کرونا از آموزش اینترنتی استفاده کنند و این اقدام‌ها در زمان کوتاهی انجام گرفت که حاصل کار گروه های جهادی و همراهی خوب مسوولان استان است و روستاهای باقی مانده هم تا قبل از پایان سال به اینترنت پر سرعت متصل می‌شوند.

وی با اشاره به انتشار فیلمی در خصوص کابل کشی فیبر نوری در بشاگرد، گفت: این فیلم که به مدت کوتاه تهیه شده بود نشان از نادرستی کابل کشی بوده که از همکارانم خواستم در اسرع وقت این مشکل را رفع کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان داشت: دولت تلاش زیادی دراین حوزه انجام داده و البته هرچه بود وظیفه است اما شما از این پس شما هم می‌توانید نظارت میدانی بر خادمان خود داشته باشید و اینگونه مسائل را منعکس کنید تا رسیدگی شود.

آذری جهرمی با قدردانی از گروه جهانی حاج قاسم در زمینه اجرای طرح های ارتباطات تصریح کرد: این گروه ضمن تلاش برای توسعه این منطقه قوت قلب هم برای ما هستند زیرا در بخش ارتباطات برای پایدار کردن دکل، برق رسانی ، جاده کشی همراهی کرده اند.

استاندار هرمزگان هم که دراین دو روز وزیر راه همراهی می کرد ،گفت: با تکمیل اقدام‌های درحال انجام در حوزه‌های مختلف، شهرستان بشاگرد تا پایان دولت جزو شهرستان های برخوردار خواهد شد.

فریدون همتی در حاشیه سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به هرمزگان در بشاگرد اظهار داشت: اقدام های زیربنایی و اشتغال زایی مختلفی برای رفع محرومیت در این شهرستان درحال انجام است که با به سرانجام رسیدن آنها بشاگرد براساس شاخص‌ها تبدیل به شهرستانی برخوردار خواهد شد.

وی ادامه داد: ۵۰ سایت تلفن همراه نسل سوم و چهارم هزار و در شهرستان بشاگرد راه‌اندازی شده و یا ارتقاء فناوری داشته است که ۷۷ روستا دارای چهار هزار و ۲۶۸ خانوار با جمعیتی برابر با ۱۶ هزار و ۴۰۶ نفر را پوشش می دهند.

وی با اشاره به سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شرق هرمزگان و به خصوص بشاگرد، بیان داشت: امروز شاهد توسعه قابل توجه در حوزه ارتباطات در این شهرستان هستیم که این اقدام وزارت ارتباطات در سال ۹۹ برای رفع محرومیت در شهرستان بشاگرد انجام شد.

رییس شورای اداری هرمزگان افزود: اقدامی که در کوتاه مدت برای برقراری و توسعه ارتباطات و ارتقاء شبکه تلفن همراه و دسترسی مردم بشاگرد به شبکه دیتا پرسرعت انجام شد یک اقدام جهادی بود، ایجاد دسترسی به اینترنت پرسرعت به ویژه در شرایط کورنا برای شهرستانی که به لحاظ شرایط جغرافیایی ناهمواری های بسیاری داشته و کوهستانی بوده بسیار سخت است.

وی به موضوع اشتغال نیز پرداخت و اشاره کرد: اکتشاف ۲ معدن بزرگ منگنز به ظرفیت هر معدن ۵۰ هزار تن انجام شده و تلاش داریم آن ها را به سرعت برای فعال شدن آماده کنیم، همچنین برنامه هایی برای جذب سرمایه‌گذار جهت ایجاد یک کشت و صنعت نیز در دست اقدام است.

استاندار هرمزگان گفت: همچنین بشاگرد از شمال به جنوب و از شرق به غرب به شبکه ارتباطی وصل می شود که مجموعه این اقدام‌ها تحولی در شهرستان بشاگرد ایجاد می کند.

بهره‌برداری از طرحهای ارتباطی وفن آوری اطلاعات در هرمزگان به صورت ویدئو کنفرانسی

دومی روز سفر وزیر ارتباطات وفن آوری اطلاعات به افتتاح طرحهای این وزارتخانه در زمینه شبکه های ارتباطی روستایی به صورت ویدئوکنفرانسی در استان هرمزگان اختصاص داشت که به صورت پخش مستقیم و همزمان طرحها مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

آذری جهرمی روز چهارشنبه دراین در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ارتباطی حوزه روستایی هرمزگان که به صورت ویدئو کنفرانسی در استانداری هرمزگان گفت: ۳۵ هزار نفر از مردم شهرستان بشاگرد با بهره‌برداری از سایت های ایرانسل به شبکه جهانی وب دسترسی پیدا کردند.

آذری جهرمی باگرامیداشت یاد و خاطر حاج عبدالله والی تلاش زیادی برای محرومیت زدایی در بشاگرد انجام دادند ادامه داد: پوشش بشاگرد از متوسط کشوری بالاتر رفته و می‌توان گفت بشاگرد از محرمیت ارتباطی خارج شده است و همکاران فنی در مدت ۴ ماه اقدام مهمی برای محرومیت زدایی از بشاگرد و برقراری عدالت ارتباطی انجام دادند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز داشت: روستاهای باقی مانده باید تا قبل از پایان سال جاری به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند و برای این منظور ۲۲ سایت باقی مانده ظرف ۱۰ روز آینده آماده راه‌اندازی شوند.

آذری جهرمی بیان داشت: در این ۶ ماه که ۲ ماه آن به برنامه ریزی و تامین اعتبار گذشت ۱۸۵ سایت در استان نصب و ارتقاء داده شد،این سایت‌ها در شهرستان‌های مختلف همچون بشاگرد، بندرعباس، حاجی آباد، بندرلنگه، بستک، رودان و سایر شهرستان ها می‌شود،بنا بود ۷۲ سایت در بشاگرد بهره‌برداری شود که ۲۲ سایت به برنامه نرسید و تا پایان سال مابقی این طرحها آماده بهره‌برداری خواهند شد.

۱۰۰درصد روستاهای بالای ۲۰خانوار هرمزگان زیر پوشش شبکه ملی اطلاعات واینترنت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار هرمزگان تا پایان دولت به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پر سرعت متصل می شوند دراین زمینه چند نقطه کشور از نظر ارتباطی عقب ماندگی‌هایی داشت که یکی از آنها این استان بود

آذری جهرمی روز چهارشنبه در پایان آیین بهره‌برداری از طرح‌های ارتباطی حوزه روستایی هرمزگان اظهار داشت: به مردم هر در شهریور ماه با توجه به وضعیت استان که شاخص های توسعه ارتباطی ۶۰ درصد بود قول دادم که به بالای ۸۰ درصد برسانیم.

وی اضافه کرد: بر سر وعده خود بودیم و شاخص های ارتباطی روستایی اکنون به ۸۲ درصد رسانده‌ایم و هم اکنون ۲۸۱ روستا تا امروز متصل شدند و ۲۵ روستای دیگر تا پایان سال به این‌ها اضافه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ۲۲ درصد رشد در حوزه ارتباطات این استان نسبت به قبل از آن در همین چهار ماه با ایجاد سایت های جدید و ارتقاء های انجام گرفته رخ داده است که در حوزه احداث فیبرنوری شاهد ۲۹ درصد رشد هستیم.

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات اظهارداشت: قول دادیم در این شرایط همه توان خود را بگذاریم که بچه های مناطق محروم که به اینترنت دسترسی داشته باشند و خوشحالم که رضایت را در چهره مردم بشاگرد می‌بینم‌.

آذری جهرمی یاد آور شد: تا قبل از این ۵ درصد روستاهای بشاگرد به اینترنت دسترسی داشتند که اکنون به بالای ۸۰ درصد رسیده و اکنون امکان نظارت مردمی اهالی بشاگرد بر مسوولان فراهم شد و اولین نقد هم به نحوه اجرای فیبر در این شهرستان بود که این دستاورد بزرگی برای نظام است.

وی اشاره کرد: علاوه بر این باید توانمند سازی مردم برای استفاده از این فضا را برای درآمد زایی داشته باشیم و تا بتوانند محصول‌های خود را در سراسر کشور بفروشند.

به گفته این مقام مسوول، مشکل بخشی از روستاها باقی مانده هرمزگان که تا قبل از پایان دولت در مناطق فین و احمدی و سیاهو حل خواهد شد.

اینترنت نسل پنجم تلفن همراه به هرمزگان رسید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با راه‌اندازی دکل مخابراتی نسل پنج اپراتور دوم تلفن همراه کشور در کیش اینترنت نسل پنجم تلفن همراه به هرمزگان رسید و بزودی این خدمات در بندرعباس و قشم توسط اپراتور اول تلفن همراه داده خواهد شد.

اینترنت مردم در مناطق افتتاح شده به مدت یک هفته رایگان است

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طرح‌های اجرا شده برای دسترسی مناسب به ارتباط حق و حقوق اولیه مردم ایران است، هر ۲ اپراتور به مدت یک هفته در مناطقی که طرح‌های ارتباطی انها افتتاح شد به مدت یک هفته اینترنت رایگان برای استفاده مردم می‌دهند که این عیدی خوبی برای آنان است و پیامک‌های آن نیز از فردا برای اهالی این مناطق ارسال می‌شود.

وی افزود: یکی از اپراتورهای تلفن همراه هم نسبت به ایجاد ۱۰ زمین چمن وزرشی برای روستاهای شهرستان بشاگرد با مشارکت استانداری هرمزگان اقدام خواهد کرد.

پیرمردهای سیاسی پدر خواندگی در عرصه سیاسی را کنار بگذارند

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در مراسم بهره برداری از طرحهای این وزارتخانه در هرمزگان گفت: مردم چشم انتظار تغییر هستند و این تغییر بخشی با تغییر بین نسلی محقق می‌شود، امیدوارم پیرمردهای سیاسی پدرخواندگی در عرصه سیاسی کشور را کنار بگذارند و سنگ جلوی پای جوانان نیندازند.

آذری جهرمی تصر یح کرد: این عده با تبعیت از رهبر معظم انقلاب اجازه دهند جوانان وارد عرصه شوند و با تنگ نظری قطار انقلاب را خلوت و خلوت تر نکنند، چون در انتها خودشان می‌مانند و قطاری خالی.عرصه اجرا در کشور نیازمند نیروی جوانانه است.

پارک اقتصاد دیجیتال در صورت لزوم در هرمزگان ایجاد می‌شود

بنا به اظهار این مقام مسوول، هرمزگان دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه های مختلف از قبیل گردشگری، شیلات، کشاورزی، بازرگانی و غیره برای اقتصادی دیجیتال هست.

وی گفت: اگر بتوان و ظرفیت های کنونی هرمزگان کافی نباشد می‌توان پارک اقتصاد دیجیتال را در هرمزگان ایجاد کرد تا سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی بتوانند از آن استفاده کنند.

وی بیان داشت: بسیاری از مسایل اقتصادی و بازرگانی بوسیله دانش و تخصص استارتاپ‌ها قابل حل است، اما اگر این پارک ایجاد شود و توسط بازرگانان و فعالان اقتصادی از شرکت های مستقر در آن استفاده نشود راه به جایی نخواهد برد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگر بخواهیم اقتصاد دیجیتال کشور رشد کند باید مسایل به شرکت های دانش بنیان داده شود تا حل کنند و در اقتصاد دیجیتال حتما نباید درپی راه حل های پیچیده رفت.

بهره برداری از ابر رایانه و کمک به وزارت بهداشت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ابر رایانه سیمرغ هفته گذشته آماده استفاده شد که وزارت بهداشت از آن در خصوص یکی از مسایل کرونا در تهران استفاده کرد که البته ابر رایانه سیمرغ جزو ۱۰۰ ابررایانه جهان است که فناوری ساخت آن‌ها در انحصار چند کشور است، این پروژه در مسائلی مانند هوش مصنوعی، کلان‌داده‌ها و اینترنت اشیا کاربرد دارد و زمینه پیش‌بینی هوا، تحلیل زمین‌شناسی، زلزله‌شناسی و تحلیل داده‌های ژنتیکی را بر بستر داده‌ فراهم می‌کند.

ابر رایانه سیمرغ با هدف ارتقای جایگاه جهانی کشور و افزایش سهم تولید و صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان (بند یک الزام‌های شبکه ملی اطلاعات) و گسترش ظرفیت و ایجاد امکانات لازم برای شکل‌گیری اقتصادی ارائه خدمات بومی و محتوای اسلامی- ایرانی (بند ۴ ماده ۴-۲ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی) طراحی و ساخته شده است.

آذری جهرمی روز چهارشنبه در نشست دولت و بخش خصوصی هرمزگان اظهار داشت: می توان با داشتن کلان داده از این رایانه در بخش های مختلف استفاده کرد و لازمه آن نیز آزاد شدن داده ها توسط دستگاه هاست.

وی ضمن بیان اینکه این رایانه را می توان در اقتصاد دیجیتال استفاده کرد، گفت: توسعه اقتصاد دیجیتال کشور در قرن کنونی و با توجه به سرمایه گذاری بالای کشورهای مختلف در این حوزه، برای کشور یک ضرورت است.

وی ادامه داد: بنابر آمار و ارقام‌ها و بررسی شاخص های مختلف کشورهای دنیا بر اقتصاد دیجیتال سرمایه گذاری مفصلی کرده‌اند، بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا در حوزه اقتصاد دیجیتال فعالیت می‌کنند، در کشور ما نیز برندهای بزرگی در این حوزه فعالیت می‌کنند و به عبارتی آینده کشور در این حوزه است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: برای توسعه اقتصاد دیجتال دولت باید ابزارها را آماده کند که در این راستا پلت فرم‌های مختلفی را آماده کردیم و پیش نیاز بعدی هم آزاد سازی داده هاست.

آذری جهرمی با اشاره به فعالیت رژیم صهیونیستی در کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس، ابراز داشت: رژیم صهیونسیتی در پی بازار دیجیتال کشورهای حوزه خلیج فارس بوده و به شدت در این کشورها سرمایه گذاری می‌کند،درکشورهای حوزه خلیج فارس ظرفیت بزرگی برای عرضه محصولات فناورانه ایران وجود دارد که ‏تحقق این امر نیاز به سرمایه گذاری دارد، اگر اقتصاد دیجیتال را به درستی توسعه دهیم موازنه اقتصادی این سو آن سوی مرز ایجاد کرده و از تبدیل آن به ضد خودش جلوگیری کرده ایم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی