بازدید 30011

رکود شدید در بازار مسکن و جدول آخرین قیمت‌ها

بازار اجاره مسکن در روزهای باقی مانده تا پایان سال جاری با کمبود فایل مناسب برای عرضه به متقاضیان این بازار مواجه شده است.
کد خبر: ۱۰۳۹۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴ 10 March 2021

به گزارش تابناک، در حالی‌که حدود یک هفته به پایان فعالیت بازار مسکن در سال ۹۹ باقی مانده است، کمبود فایل در بازار اجاره مسکن از حدود یک ماه قبل متقاضیان این بازار را با مشکلات زیادی مواجه کرده است. اصلی‌ترین دلیل این اتفاق، کاهش جابه‌جایی‌ها در بازار اجاره به‌دلیل قرار گرفتن در فصل سرد و روزهای پایانی سال است. با این حال به نظر می‌رسد در سال جاری عرضه فایل مسکن اجاره‌ای به بازار زمستانه مسکن در مقایسه با سال‌های قبل کاهش یافته است و متقاضیان این بازار با مشکلات بیشتری در مقایسه با مقطع زمانی مشابه در سال‌های قبل مواجه هستند.

دنیای ‌اقتصاد نوشت: یکی از مهم‌ترین دلایل این موضوع، رکود در بازار معاملات خرید و فروش واحدهای مسکونی است. در سال‌های قبل، از آنجا که بخشی از واحدهای خریداری شده از سوی متقاضیان برای جبران مبلغ کسری خرید واحد موردنظر به بازار اجاره با شرایط رهن کامل یا ترکیبی از رهن و اجاره عرضه می‌شد، در نتیجه بخشی از نیاز مستاجران در بازار زمستانی اجاره به واحد مسکونی تامین می‌شد. اما به دنبال افزایش عمق رکود در بازار معاملات خرید و فروش مسکن طبیعتا عرضه واحدهای مسکونی به بازار اجاره کاهش یافته است. این درحالی است که سطح اجاره‌بهای مسکن در روزهای باقی مانده از سال جاری تحت تاثیر کمبود فایل در برخی موارد با افزایش نیز مواجه شده است و همین موضوع شرایط در این بازار را برای متقاضیان و مستاجران دشوارتر کرده است. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم بازار زمستانی اجاره مسکن در روزهای باقی مانده تا پایان سال‌جاری، نزدیک شدن سطح اجاره‌بهای مناطق مصرفی پایین‌تر به مناطق مصرفی قوی‌تر و گران‌تر است.

رکود شدید در بازار مسکن و  جدول آخرین قیمت‌ها

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱۶
یک ماه پیش دوست من رفته یک آپارتمان خریده در تهران، 1000 بار بهش گفتم با دلال های املاک معامله نکن. درست رفته بنگاه و این بنگاهی یک بنگاهی دیگه رو معرفی کرده به عنوان فروشنده، آخرش متری 3 میلیون گرون تر از قیمت واقعی بهش فروخته. نزدیک 200 میلیون ضرر و 200 میلیون سود به جیب بنگاهی فروشنده، مردم عزیز، دور صنف بنگاهی یک خط قرمز بکشید، و نه باهاشون معامله کنید، نه ازشون بخرید و نه بهشون بفروشین. کاش سیستم کردیت یا اعتبارسنجی اشخاص در ایران ارائه میشد که خریدار طرف خودشو بشناسه بعد نصمیم بگیره وارد معامله بشه.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
متاسفانه صنف بنگاه ماشین، املاک و مبل فروشان هیچ اعتقادی به نون حلال ندارند. و متاسفانه روز بروز نیز بیرحم تر و بی اعتقاد تر بخداوند کار میکنند.
البته استثنا هم داریم ولی خیلی خیلی کم هستند که با وجدان فعالیت کنند.
ایکاش فکری بحال این اصناف بکنند.
و خداوند لعنت کنه اونشخصی که توی این دروه زمونه سعی میکنه با این روش کسب درآمد کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
دوست عزیز وقتی مجبوری بروی و کد رهگیری و ... اینها بگیری مگر میتوانی خودت بروی و بخری!!!!!!!!!!
قبل از اینکه من و شما فکری کنیم همه راهها را برای ما بسته اند که برویم و ببازیم
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
کلاهبردارتر از این صنف در هیچ هیچ جای دنیا پیدا .
نمیکنید
واقعا حقیقت گفتید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
الان با وجود سایت هایی که بدون واسطه از طریقشون میشه همه چیز از جمله مسکن فروخت و خرید ، مگه هنوز کسی سراغ بنگاه ها یا به اصطلاح آژانس های مسکن و به عبارت دیگر دلال ها میره؟!
ناشناس
| Turkey |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
اگه با دلال ماشین طرف حساب بشی میگی صد رحمت به دلال مسکن
واقعا فاجعه است برای خانواده ها
یکی نیست مسکن را مدیریت کنه؟
تا زمانیکه شغل کاذبی بنام مشاور املاک در این کشور است امکان نداره ملک ارزان بشه از بس پول زورکی از مردم میگیرند متاسفانه از خدا غافل شده اند.
به اعتقاد من اگر دولتها بتوانند نرخ مسکن و اجاره بها را کنترل کنند در اصل تا 80 درصد گرانی را کنترل کرده اند . بدلیل اینکه افزایش اجاره مسکن و قیمت مسکن در درجه اول باعث گرانی و تورم و در درجه دوم عامل بیکاری میگردد . در واقع بانکها مجرمان درجه 1 گرانی مسکن میباشند .
خونه در روستای از 200 ملیون رسیده به 1ملیاردو 200 ملیون، آیا این انصاف، قانون، دزدی، رحم، انسانیت، مدیریت، درهم برهم بودن جامعه، هر کی، هرکی بودن و... چی اسمشو میشه گذاشت؟!!!
این قیمت ها رو از کجا آوردید من خودم الان دنبال خونه برای اجاره در تهرانپارس هستم قیمت رهن و اجاره تقریبا 1.5 برابر قیمتی است که شما اعلام کردید
در عصر ارتباطات و وجود امکاناتی همچون سایتهای بازاریابی دیگر فلسفه وجودی بنگاه ها و دلالهای مسکن از بین رفته است و این صنف همچون صنف نمایشگاه داران اتومبیل تبدیل به معضل جامعه شده اند.
قیمت مسکن در ایران از کشور های دیگر جند برابر بیشتر است .چرا. چون مسئولان خود بساز بفروشند. و تا وقتی مسئولان کنار گذاشته نشوند وضع همین است
مجرم اصلی گرانی مسکن بانک مرکزی است. چرا دستور رهبری مبنی بر خروج بانکها از بنگاه داری پیگیری و اجرایی نمیشود آیا همین صحبت کافی بود؟
قیمت مسکن 5 تا هفت برابر قیمت واقعی است انتظار داری رکود نباشه عاملش هم دولت و بانک مرکزی است
اکثر دارایی بانک ها در ایران املاک آنهاست شامل شعب بانک و ساختمان های سرپرستی و ... است. بانک ها برای مثبت کردن تراز مالی خودشون و اینکه بتونن تراز مثبتی نزد بانک مرکزی داشته باشند و به افراد و سازمان های دلخواهشون وام پرداخت کنن به صورت جعلی و سفته بازی با همکاری بعضی از مشاورین املاک در مناطق مختلف معاملات خرید و فروش با قیمت های بالا انجام می دهند و طبیعتا بعد از آن قیمت آن منطقه با قیمت معاملات انجام شده تنظیم میشود و یکباره تراز مالی بانک بسیار بالا رفته و دوباره روز از نو و روزی از نو .
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی