بازدید 8681
۸

فروش ساختمان ۵۰۰ درصد گران ‌تر از بهای تمام‌ شده

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور گفت: برخی از سازندگان به دنبال سودهای نجومی از بازار مسکن هستند که این امر تنش‌زا است و ایجاد التهاب می‌کند.
کد خبر: ۱۰۳۹۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹ 07 March 2021

به گزارش «تابناک»، مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از جوسازی بعضی سازندگان برای القای چشم انداز افزایش قیمت در بازار مسکن گفت: برخی فعالان حوزه ساخت و ساز تنها برای ایجاد جو روانی در بازار مسکن، اقدام به افزایش قیمت ملک خود می کنند و نمی دانیم واقعا به چه بهانه و چه دلیلی چنین جو سازی ها را انجام می دهند.

او با بیان اینکه بسیاری از کارشناسان اعلام می کنند که قیمت سیمان در هفته های گذشته افزایش یافته است بنابراین باید قیمت مسکن هم باید افزایش یابد افزود: ما به هیچ عنوان اجازه چنین دخالت هایی برای گران کردن مسکن را نمی دهیم چراکه سیمان تاثیر بسیار کمی در قیمت تمام شده ساخت مسکن دارد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور با تاکید بر اینکه سیمان یکی از کم اثرترین مولفه ها در قیمت تمام شده مسکن است افزود: همه می دانیم که آیتم اصلی در قیمت مسکن، زمین است و مولفه های دیگر مثل دستمزد، عوارض شهرداری، نظام مهندسی و مصالح ساختمانی در اولویت های بعدی قرار دارند.

خسروی با بیان اینکه ۸۵ درصد از مصالح ساختمانی در داخل کشور تولید می شود اظهار کرد: چرا باید تولیدکنندگان و فروشندگان مصالح ساختمانی، این بازار را با نرخ ارز تراز کنند؟ سازندگان هم به محض اینکه نرخ یکی از مصالح بالا می رود، چندین درصد روی قیمت پیشنهادی می گذارند.

این مقام مسئول توضیح داد: به عنوان مثال قیمت فولاد ۵ درصد افزایش پیدا می کند. اگر این نسبت را در قیمت تمام شده مسکن حساب کنیم شاید کمتر از یک صدم درصد باشد اما برخی سازندگان با استفاده از جو روانی تلاش می کنند، قیمت خانه را هم ۵ درصد گران کنند.

او بیان کرد: خوشبختانه شرایط فعلی بازار اجازه ایجاد التهاب را به این افراد نمی دهد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور همچنین درباره پیش بینی وضعیت بازار مسکن گفت: بازار مسکن در عین حال که کند حرکت می کند، نسبت به نوسانات نرخ ارز، واکنش میان مدت نشان می دهد بنابراین دولت باید تلاش کند در درجه اول قیمت ارز را ثابت نگه دارد.

او با بیان اینکه وضع پایه‌های مالیاتی نیز اقدام بعدی در راستای ثبات بازار خواهد بود، افزود: خوشبختانه با اقدامات وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان مجلس، طرح مالیات بر خانه های خالی در مرحله اجرایی قرار گرفته است که این خود زمینه ساز تلنگرهای مثبت در حوزه مسکن خواهد شد.

خسروی تصریح کرد: اگر مالیات خانه های لوکس و مالیات بر عایدی سرمایه نیز اجرا شود به طور قطع بازار مسکن به آرامش بیشتری می رسد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور با بیان اینکه فعالان حوزه ساخت و ساز مولد بخش پیشران مسکن هستند، تصریح کرد: هیچکس با سازندگان خوشنام و منصف مشکلی ندارد بلکه مشکل اصلی مربوط به معدودی از سازندگان است که سودهای ۵۰۰ درصدی از بازار مسکن مطالبه می کنند.

خسروی یادآور شد: امیدواریم عرصه ساخت و ساز به شرایط طبیعی خود برگردد تا با افزایش عرضه مسکن، قیمت‌ها کاهش یابد و تمامی اقشار جامعه بتوانند خانه دار شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۸
ببینید یک دلال مسکن که بابت تقریبا هیچ کاری مبلغی هنگفت (درصد از فروش) و غیر قابل مقایسه با اقدامات سازنده و یا ناظران انجام می دهد چه سخنان جالبی طرح می کند!
اینها خود باعث افزایش قیمت هستند و با روشها مختلف بعضا کلاه برداری می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
سیاست دشمن دلال پروری در داخل و فشار روز به روز از این ناحیه است که هر روز اعتماد مردم را کمتر و مردم را دشمن حکومت می کند که جلوی دلالی را نمی گیرد !!!
کسی خریدار نیست آنقدر بین خودشان معامله کنند تا حالشان خووب شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
عالی بود
اولین گام برای مهار تورم، غیرقانونی اعلام کردن همه کارتل های دلالی (اتحادیه دلالان) است.
اما آرزویی است نشدنی. وحشتناک تریلیادر اند و مانند سرطان در همه جا نفوذ دارند.
میدونی چاراااا از من بپرس، مگه پراید و پژو های دهه1980نود درصد در داخل تولید نمیشه، نسبت حقوق به قیمت خودرو رو درنظر بگیر متوجه میشی ساختمان هم همینه
گندی هست که تمام دولت ها در چند دهه زده اند، و برای اینکه فرزندانشان در این گندزاری که درست کرده اند نباشند آنها را با پول بیت المال به غرب وحشی فرستاده اند،
مشکل سر فساد ی هست کهدر تمام لایه های جامعه نفوذ کرده از سران قوا گرفته تا سوپر مارکت سر کوچه . یک انبوه ساز ایرانی در آلمان می گفت در اینجا دخل و خرج ما در ساختمان کاملا شفاف هست و با سود تعیین شده میتوانیم بفروشیم و هر مقدار بیشتر از اون سود تعیین شده بفروشیم به حساب دولت واریز میشود پس من نمیتونم گران فروشی کنم اما اینجا فاسد ترین بخش کشور دولت و مجلس و قوه قضاییه هستند
سال86 من زمین خریدم 550هزار تومان درست کنار زمین من یک قطعه وجود دارد که دست دلا لهاافتاده میگویند متری 30میلیون تومان با این وضعیت چطور میتوان خانه ساخت مثل اوایل انقلاب باید دولت زمین ارزان با مصالح تعاونی دراختیار مردم بگذارد نه انبوه سازان دلال
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج
وب گردی