بازدید 25901
پایان ترامپ؛

کنگره آمریکا پیروزی بایدن و هریس را تایید کرد

هر دو مجلس کنگره آمریکا پیروزی نامزد دمکرات انتخابات ریاست جمهوری این کشور را تایید کردند تا این مسئله در نهایت رسمیت پیدا کند.
کد خبر: ۱۰۲۶۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲ 07 January 2021


به گزارش تابناک شفقنا به نقل از شبکه خبری «اسکای نیوز عربی» نوشت: کنگره آمریکا با هر دو مجلس خود یعنی مجالس سنا و نمایندگان ظهر امروز (پنج شنبه) در پایان یک جلسه طولانی که بیش از ۱۴ ساعت از آغاز آن می گذشت، پیروزی «جو بایدن»، نامزد دمکرات انتخابات ریاست جمهوری این کشور و «کامالا هریس»، نامزد تصدی معاونت وی را به صورت رسمی تایید کرد.

در پایان جلسه مشترک مجالس علیا و سفلای کنگره آمریکا که به دلیل حمله بی سابقه به ساختمان کنگره از سوی هواداران «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری کنونی این کشور شاهد وقفه چند ساعته بود، «مایک پنس»، معاون وی که به عنوان رئیس مجلس سنا در جلسه حضور یافته و «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان را نیز در کنار خود داشت، تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ میلادی (سیزدهم آبان ماه) را اعلام کرد.

بنا بر اعلام معاون رئیس جمهوری آمریکا، کنگره این کشور پیروزی بایدن و هریس با کسب ۳۰۶ رای از مجموع ۵۳۸ رای مجمع گزینندگان (کالج الکترال) را تایید کرد در حالی که ترامپ و پنس تنها ۲۳۲ رای الکترال را از آن خود کرده و باید دو هفته دیگر کاخ سفید را ترک کنند.

در حالی که به طور معمول، جلسه کنگره آمریکا برای تایید نتایج انتخابات و آرای مجمع گزینندگان تشریفاتی می باشد، ترامپ با تلاش خود برای جلوگیری از این کار باعث شد این جلسه به یک رویداد استثنایی تبدیل شود با این حال آخرین فرصت وی برای باقی ماندن در قدرت نیز بی نتیجه ماند تا بیستم ژانویه جاری (اول بهمن ماه) بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری تاریخ این کشور، سوگند یاد کند و وارد کاخ سفید شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
آخرین اخبار
وب گردی