بازدید 24842
وزیر علوم و تحقیقات:

استفاده دانشجویان شاهد از سهمیه کنکور حق آنهاست

وزیر علوم و تحقیقات گفت: نباید درباره استفاده از سهمیه کنکور سراسری برای خانواده های شاهد و ایثارگر، شائبه‌ای مبنی بر غیر حق بودن این سهمیه ها ایجاد شود.
کد خبر: ۱۰۲۵۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶ 05 January 2021


به گزارش تابناک به نقل از مهر، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان شاهد و ایثارگر حائز رتبه زیر ۱۰۰ در کنکور سراسری بدون استفاده از سهمیه، گفت: جا دارد یاد و خاطره شهدای عزیز به ویژه شهید سردار سلیمانی را گرامی بداریم و خدا را شاکریم که در کشوری آکنده از عطر ایثار و شهادت و علم و دانش نفس می‌کشیم.

وی افزود: معرفی چهره های علمی و جوانان عزیز از خانواده شهدا و ایثارگران، اقدامی بسیار ارزشمند و تاثیرگذار است. جوانان ما سرمایه های عرصه علمی هستند و آنچه حاصل تلاش محققین و دانشمندان است، امانتی است که باید به دست جوانان سپرده شود تا در آینده بسیار شکوفاتر در خدمت جامعه بشری قرار گیرد.

وزیر علوم و تحقیقات عنوان کرد: کشور ما در شرایط پیش رو به این ظرفیت های علمی نیاز دارد و هر نوع تلاش برای تشویق جوانان به این مسیر و رشد استعدادهای کشور، وظیفه تک تک مسئولین است.

غلامی ادامه داد: خوشبختانه در اثر تلاش دانشمندان ما و با وجود محدودیت های فراوان، کشور ما جایگاه علمی بسیار خوبی دارد و قطعاً این جزئی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است.

وی تصریح کرد: ما در حوزه ایثار نیز از مراکز علمی و دانشجویان شخصیت های فراوانی را داشتیم که برای عبور از سایه استبداد تلاش زیادی کردند. در زمان انقلاب نیز شهدای دانشجو و برجسته زیادی را داریم که حال نیز جامعه علمی و دانشگاهی به عنوان جلو داران رشد کشور حضور دارند.

وی عنوان کرد: شهدای هسته‌ای نیز در کنار تمام فعالیت های علمی خود، مسیر جهاد علمی را طی کردند. تقدیر از جوانان نخبه شاهد و ایثارگر دانشگاه ها که بعضاً در کنار پدران جانباز خو موفق به کسب این جایگاه شدند، بسیار با اهمیت است.

وزیر علوم تاکید کرد: نباید درباره استفاده از سهمیه کنکور سراسری برای خانواده های شاهد و ایثارگر، شائبه‌ای مبنی بر غیر حق بودن این سهمیه ها ایجاد شود. این سهمیه ها علیرغم اینکه در حال برخی تغییرات هستند اما نباید آن ها را غیر حق بدانیم.

غلامی تصریح کرد: ما در کنار این موضوع، موفقیت های فراوانی را در طول تحصیل میان دانشجویان شاهد و ایثارگر داشته ایم و این امر حاکی از لیاقت و شایستگی دانشجویان شاهد و ایثارگر نسبت به کسب جایگاه های برتر برای آن ها است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۶۸
انتشار یافته: ۶۶
ایجاد سهمیه دانشگاه، جنایت و خیانتی بود و هست در حق ملت و جایگاه علم و دانش و شایسته سالاری در ایران.
جناب وزیر!
شما که سالها در دانشگاه حضور ذاشته اید بخوبی می دانید که اکثریت قاطع دانشجویامن اعمال سهمیه به روش کنونی که فرزندان عزیز شاهد بعضا با معدل و نمره بسیار پایین در کنار برجسته ترین استعدادهای کشور قرار می گیرند را تبعیض می دانند و از این رو هست که عزیزان شاهد شاهد بودن خود را از همکلاسی ها پنهان می دارند. اعمال 80% نمره آخرین نفر قبول شده قابل دفاع است اما نه ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
سهمیه شاهد حق فرزندان عزیز شهداست که تعدادی محدود دارند.
ولی قانون افراد بیشتری را مشمول این قانون می کنند، نظیر فرزند رزمندگان یا جانباز زیر 25 درصد
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
تقریباً اکثر دوستان با دادن امتیازاتی برای ایثارگران موافق هستند و از دید کلان برای کشور هم عقلانی است. تا دفاع از کشور قابل احترام بماند.حال دو راه هست یکی اینکه قبل از دانشگاه تقویت شوند و دوم اینکه در دانشگاه سهمیه داشته باشند. اگر بخواهند قبل از دانشگاه هزینه کنندمجبورند از هزینه های دانشگاهها کم کنند تا هزینه ها را برای کلاسهای تقویتی صرف کنند و بسته به تعداد ایثارگران و اینکه باید برای همه در همه شهرها و روستاها هزینه کنند لذا بسیار بیشتر از اختصاص سهمیه در دانشگاه خواهد شد و این به ضرر سهمیه های آزاد خواهد بود. لذا پیشنهاد می شود که مقداری صرف تقویت اولیه بشود و درعوض حداقل درصد ورود به سهمیه بالاتر برود مثلاً ۸۵٪ آخرین نفر پذیرفته شده.
ببخشید تقصیر منه که بابام نرفته جبهه شهید بشه، علی ع هم به خاطر همین امتیازاتی که حاضر نشد بدهد به شهادت رسید و مغضوب باصطلاح اصحاب زیاده خواه و رانتخواه بود
این که حق این عزیزان است شکی نیست ولی ترتیبی اتخاذ کنید که لااقل یک حداقل سوادی هم داشته باشند!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
کلی آنی ور آنی تایم تحویل جامعه دادید
عدالت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
کجای کاری استخدامی آموزش و پرورش حداقل شصت زدن که قبول بشن بعد طرف با زیر بیست درصد قبول شده دانشگاهشم با سهمیه کنکور استخدامی طرف باید علمشو داسته باشم اونم اگر اعاب و روان بود می گفتی شرایط درس خوندن نذاشته نه تنها شرایط کم نذلشته زیادم گذاشته مالی هم کلی امکانات گرفتن
سلام،
جامعه اماری خانواده شاهد بالا نیست مگر اینکه با تبصره افراد بیشتری را مشمول این قانون کنند، نظیر فرزند رزمنده یا جانباز زیر 25 درصد!
فرقی بین فرزند شهید با فرزند جانباز نیست؟
تا چه وقت؟ سی و سه سال از پایان جنگ گذشته هنوز هم سی درصد سهمیه؟ این حق نیست. اتفاقا خلاف حق و عدالت است. مگر پایه دین بر برابری انسانها مگر به تقوا نیست؟ تقوا مثل این سهمیه ها اکتسابی نیست .سهمیه داده شده عین ظلم و بی عدالتی است و ظلم و ظالم هر دو در نهایت رفتنی هستند.
قطعا"غیرحق است ودرپیشگاه خداوندشمابایدتاوان پس بدهید.ماکه حلال نمی کنیم این عین حق الناس است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
صد در صد نمی بخشم . من با شرایطم بشینم بخونم بعد طرف مشکلیم نداشته کامه ای نخونده با زیر بیست درصد زدن استخدامی قبول شده
سهمیه ها کلا بایستی برچیده شود. بجای آن باید قبل از حضور این عزیزان در کنکور ،نسبت به تقویت بنیه علمی ایشان توسط بنیاد شهید و نهادهای مسئول اقدام شود. کنکور باید بین افراد با شرایط برابر برگزار شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
احسنت
با اين جمله موافقم (استفاده دانشجویان شاهد از سهمیه کنکور حق آنهاست)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
منفی ها جوابتو دادن
استفاده از سهمیه های علمی جفایی بزرگ در حق استفاده کننده و جامعه است. انسان متناسب با توانایی هایش بایستی جایگاه دداشته باشد. سهمیه یعنی زدن جامعه
خدا را شکر تعریف حق و حقوق را هم از جناب دکتر، ویزر محترم علوم و تحقیقات را شنیدیم
ارائه امتیاز به یک گروه خاص در کنکور ذاتا تبعیض آمیز است حتی اگر بر اساس قوانین مصوب مجلس باشد.
بله حتما حق شان است اون شاعر اشتباه عرض کرده............ از فضل پدر ترا چه حاصل. مهم آنست که دین خود به خانواده محترم شاهد ادعا کرده باشیم. مملکت بدون نخبه هم چرخش خواهد چرخید.
وزیر علوم و تحقیقات:
استفاده دانشجویان شاهد از سهمیه کنکور حق آنهاست !!!!!!

آقای وزیر شما در این کشور مسوول تعیین حق و ناحق نیستید..خانواده شهدای بالای سر ما قرار دارند و اعطای هر گونه تسهیلات مادی برای آنها آرزوی قلبی ماست. ولی در مورد علم و ورود به دانشگاه، نباید با ایجاد سهیمه افراد ضعیف را وارد دانشگاه کنیم و در نهایت یکسری افراد بیسواد مدرک دار تولید می شود. بجای اینکار برای این عزیزان کلاس کنکور برگزار کنید، معلم خصوصی بگیرید و در صورت ضعف این افراد، آنها را با هزینه های مادی و کلاسهای مختلف به حد استاندارد برسانید و بگذارید در شرایط برابر با دیگران امتحان دهند. در اینصورت هم حرمت شهدا و خانواده انها حفظ می شود و هم احساس نابرابری در کنکور حذف می شود.
ضمنا دو موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی خود و همسرتان را تعطیل کنید، کمتر صحبت کنید و برای ارتقاء وضعیت کارمندان و هیات علمی تلاش کنید.وضعیت آشفته اآموزش عالی مقاله محور را اصلاح کنید و کیفیت آموزش را در دانشگاه ها با برنامه ریزی ارتقاء دهید.
با هم تاکید می کنم کمتر صحبت کنید.
پاسخ ها
عدالت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
کجای کاری فقط کنکور ؟ طرف برای کنکور آزاد با سهمیه قبول شد خرجشم بنیاد داد بعد استخدامی زیر بیست درصد زده که میانگین بدون سهمیه ۶۰ بوده قبول شده بعد اگر ذره ای امکانات کم داشت زور نداشت کلمه ای نخوند
باز هم بازی با کلمات و باز هم سفسطه
آقایان تصمیم گیر ، از یک موضوع درست ، یک نتیجه غلط می گیرند
موضوع شهدا و ایثارگران و حقوق ایشان و خانواده هایشان بر کسی پوشیده نیست
اما این موضوع دلیلی بر این نمیشه که صندلی جداگانه ای در دانشگاه خاص در نظر گرفته شود .
حالا تازه بگذریم از این مسئله که این موضوع بهانه ای شده که افراد دیگری که سفارش شده از طرف مسئولین هستند ، از این فضا استفاده می کنند و اسامی شان به دروغ به اسم ایثار گر و ... به دانشگاه معرفی میشوند.
اگر واقعا هدف شما کمک به خانواده ها هست و دنبال فرصت سازی برای آشناهای خود نیستید ، می توانید برای فرزندان محترم خانواده ایثارگران با بودجه دولتی کلاس خصوصی و معلم خصوصی بگیرید تا در کنکور شرکت کنند و به اصطلاح ماهیگیری یادشان بدهید تا هم به نفع خودشان باشد و هم به نفع جامعه ای که قرار است از علم این تفراد سهمیه ای استفاده کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
به خدا اگر با بودجه دولتی معلم خصوصی و کلاس تشکیل شود باز دوباره شما دلیل جدیدتری میارید که کلاس و معلم هم حق ایثارگران نیست
چی بگیم والا...
فقط میتونیم بگیم هرچی شما میگید درسته لابد...
حرف حق را ایشان می فرمایند.
ضمن احترام به شهدا و اینکه نباید به جایگاهشون تعرض بشه می خواستم این سوال رو از جناب آقای وزیر بپرسم که مگه حضرت امیر (ع) نفرمودن حضور در جبهه ها و جنگ های اون زمان هیچ حقی برای کسی در بیت المال اون زمان ایجاد نمیکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
متاسفانه به زعم این آقایون حضرت متوجه مسایل نبودن. الان این دوستانی که در راس کارن بیشتر از حضرت میفهمن
سواد و تلاش و تخصص هم که کشک!
اگر دستوری می فرمایید چشم. اما چه دلیل قانع کننده ای دارید برای این ظلم آشکار به ساحت علم و دانش
حق آنهاست؟ یعنی جلوی ورود یک فردی که زحمت کشیده درس خوانده و استعداد دارد را بگیرید و به جای او کسی که درس نخوانده و زحمت نکشیده را وارد دانشگاه کنید حق است؟ اگر می خواهید کمکشان کنید پیش از کنکور کلاس رایگان برایشان بگذارید تا در یک رقابت برابر با همه شرکت کنند نه اینکه با دو پینگ وارد دانشگاه شوند و استعدادهای زحمت کش محروم شوند این حق نیست این خیانت و جنایت است
پاسخ ها
عدالت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
به حق خدایی خدا حرومشون برای استخدامم همین اگر ذره ای امکانات کم داشت زور نداشت کلمه ای نخوند
جبران شهید شدن . منطقه محروم بودن بسیجی بودن رزمنده بودن با سهمیه کنکور و تضییع حق افراد متوسط و درسخوان جامعه به نظرتون درسته به این افراد کمک مالی و درسی شود رقابت یکسان برای همه و همون رقابت منطقه ای کافی است شورش دراومده برا هر چی یه سهمیه گذاشتند رانت خواری ککند
حق آنها بهره مندی از حقوق ومزایای مالی است نه تکیه دادن بر صندلی های علمی که توان تحصیل آن را ندارند. البته نظام از این ها نفع می برد چون یک دانش آموخته خانواده شهید قابل اطمینان تر است تا فارغ التحصیل نخبه غیر ایثارگر.
ای کاش این سهمیه اول و آخر ماجرا بود. بعدش نوبت سهمیه استخدامی و سهمیه تسهیلات بانکی و صدها سهمیه دیگر است
جناب وزیر علوم کی گفته فرزند شهید جانباز وازاده با رتبه 30000بیاد دندانپزشکی درس بخواند؟ ایا میدانید کسی که رتبه 30000-40000میشود یعنی تنبل ترین شاگردمدرسه؟ ایا میدانی همین فرزند سهمیه بگیر درپاس کردن ترم دانشگاه مشکل دارد واساتید بخاطر ترس ازموقعیت شغلی وپست ومقام بههمین دانشجو نمره قبولی میدهند من نمونه اش یکی نه دهها نفررادارم که دانشجوی سهمیه ای حتی یک درس را بالای13نشد هیچ اکثر درسهارا افتاد ولی بااستاد درگیر شد من فرزند فلانم تو بیجا میکنی نمره نمیدی پدرم جان خودش را داد که تو الان استاد شد وازاین حرفها درپایان همین پزشکان ومهندسانی که نسخه اشتباهی مینویسند وتشخیص اشتباهی دربیماری میدهند اکثرانها سهمیه بگیران هستندالبته بجای سهمیه علمی بیائید دربهترین نقطه شهر واحد مسکونی بدهید بیائید چند میلیارد پول بدهید نه اینکه دانشگاه سهمیه سفر حج سهمیه سربازی معاف استخدام سهمیه و..........
جای شهید و شهدا روی سر ما
اما
شاید من نوعی تو مثلا رشته پزشکی هیچ علاقه و انگیزه ای ندارم و با رانتی که شما گذاشتی برم پزشکی بخونم و دکار هم بشم بنظر شما میتونم از عهده شغلم که خساس هم هست بربیام؟
بنظر شما این شایسته سالاریه؟
بنظر شما این تضیع حقوق بقیه و نخبه ها نیست؟
آقای وزیر برای حفظ کرسی ریاست و جایگاه خودشان می فرمایند. اگر آلان وزیر نبود نظر دیگری داشت. شان علم و دانش را نباید با سهمیه دادن به این و آن پایین آورد.
از این طریق دارند آقا زاده ها را به زور وارد دانشگاه می کنند
من معتقدم باید تو سر در مطب پزشکانی که با سهمیه پزشک شده اند بنویسند قبولی با سهمیه تا خیلی ها مثل من مراجعه نکنن ایا این خواسته حق ما نیست؟
فقط می توان گفت حیف که این چنین افرادی برای علم و تجربه مملکت تصمیم می گیرند
هر موقع سهمیه مناطق سهمیه منطقه محروم سهمیه بومی سهمیه قطبی ناحیه ای استانی و ... را حذف کردند سهمیه ایثارگران را هم حذف کنن
حق نیست
متاسفانه این جامعه پر شده از قوانینی که در مجلس به نفع عده ی خاصی تصویب می شود در هیچ کجای دنیا چنین قانون مسخره ای وجود ندارد من به عنوان معلم می بینم که در چند سال اخیر فقط و فقط دانش آموزان سهمیه ای در سه رشته پزشکی قبول می شوند و دانش آموزان درسخوان به پیراپزشکی روی می آورند. همه ی شما مسوولین می دانید که این حق الناس است نه تنها حق دانش آموزان درسخوان و تلاشگر را می گیرید آنها را افسرده می کنید آنها را مجبور می کنید از کشورشان مهاجرت کنند پزشکانی روز به روز ضعیف تر و بیسوادتر پرورش می دهید به سلامت مردم ضربه میزنید به اعتماد مردم ضرر می زنید تقلب را در کنکور بالا می برید..واقعا جای تأسف داره عوض اینکه وزیر علوم جلوی این مصوبه را بگیرد خودش به این مسأله دامن می زند
قطعا باید از خانواده شهدا و ایثارگران قدردانی کرد ولی ایجاد سهمیه دانشگاه برای این عزیزان درست نبود، چون باعث ضایع شدن حق خیلی از کسانی شد که لیاقت بیشتری به لحاظ علمی و هوشی داشتند.
با سلام. اینکه واقعا به فکر فرزند جانباز و شهید و ایثار هستین که خوبه اما در صورتی که تفاوت چنداتی در خیلی جاها برا موفقیت اینطور فرزندانی نباشه. چرا که مثلا حانباز زیر ۲۵ درصد چرا از خیلی چیزا محروم هست نه در تخفیف خوابگاه نه در دانشگاه های ازاد و نه در سرکار رفتن. عدالت واقعی باید در نظر بگیرید. بهرحال جامعه امروز و پیشرفت مدیون همچین خانواده هایی است و نباید اجازه بدهیم زحمات این افراد پایمآل شود.
ما ادم های عادی چی؟ کی مارو هل بده؟استعداد های ما شکوفا نشه تا شاید از ما بهترون بعدا یه تکونی به خودشون بدن . شاید بالا رفتن ۱۲ درصدی قصور پزشکی دلیلش همینه . جامعه اسلامی اینه . عدلش اینه .؟شما دارید تو مسابقه دو چرخ میزارید زیر کفش اونا
بسیاری از دوست های آدم حسابی و باسواد من ، جزو خانواده ایثارگر بودن و حاضر به استفاده از این سهمیه نشدن و خودشون رتبه آوردن... از اون طرف خیلی آدم بیسواد و حواس پرت دیدم که این سهمیه هارو سرپوش بی سوادی و کم کاری خودشون کردن و بالا اومدن
خدا از امثال شما که با سرنوشت ما و فرزندانمان بازی کردید نگذرد. از زمانی که شایسته سالاری در مملکت لگدمال شد نتیجش شد امثال خاوری ها. حق الناس سرانجام گریبانتان را خواهد گرفت انشا....
اقا
عزيز
برادر
رييس
وزير
گرامي
استاد
در زماني يك نفر
فداكاري كرده و يك موقعيت از ايشان گرفته شده ( چه بسا اگر روال عادي زندگي ميگرد اصلا فرستي اين چنين برايش پيش نمي امد )
بسيار خب قبول
لذا بايد به ايشان يا يك نفر از بستگان درجه اول به نيابت از ايشان يك فرصت داده شود

مگر قرار از تا قيام قيامت به تمام نوادگان و خاندان ايشان فرصت هاي طلايي واگذار شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اين كجاي عدالت است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.........................
چرا باید جامعه ما طوری باشد که هم خودمان ضرر انواع سهمیه ایثارگران را ببریم و هم بچه هایمان در آینده
کنکور رو هم میخوان بردارن تا راحت تر و بیشتر سهم ببرن چون کنکور چهره واقی شون رو نشون میده
خدا جهان را ناعادلانه نساخته این انسان ها هستند که با توجیه های مختلف آن را ناعادلانه کرده اند
هر چی سهمیه بود از کنکور و سربازی و استخدامی بود بردید، قله دماوند رو بردید،....
پاسخ ها
عدالت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
من دقیقا به این افراد گفتم حق الناس توجیه کردن چرا چون منفعتشون بود واگذار به خداوند قهار
سهمیه از هر نوع یعنی رانت ، بی عدالتی ، تبعیض و ...
درود بر شما ولی نمیدونم چرا اگه حقشون هست چرا در حال برخی تغییرات است؟
الان که پدر شدم بهتر این موضوع رو درک میکنم. روزی که پدرم بالای سرم بود و به من در درسهایم کمک میکرد و حتی گاهی با اوقات تلخی مرا برای پیشرفت تحت فشار میگذاشت، پدر این عزیزان برای آرامش خانه ما بالای سر فرزندانشان نبود. اگرچه سهمیه هم جای خالی پدر را پر نمیکند.
با این تخیلات چرندتون سالها حق مردم عادی را خوردید و به سهمیه داران عطا نمودید. سهمیه داران هم در دانشگاه تندوتند مردود علمی می‌شوند و بالا می آیند. متاسفم برای این نظام آموزشی که همواره حق را از حقدار گرده و تقدیم آنها کرده
سهمیه فسادزا هست نگران خانواده شهدا هستین امکانات مناسب برای آموزش فراهم کنید
کی میخواهید از خواب بیدار شید
پاسخ ها
عدالت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
اون امکاناتم دادن بهشونم بگی برمیخوره داری جای کسانی که خوندن رو می گیرید حق الناس اه داره
بله چون یکی مثل شما هم با سهمیه سرکاره الان
فقط بفکر خودتان هستید اینها همش بهانه است حق الناس است ی کلمه شهدا میزنین کنارش و تمام خدارو ک دیگ نمیتونید گول بزنید
حالا یک بار در کنکور از این سهمیه استفاده کردند چرا باید دوباره برای کارشناسی ارشد و دوباره دکتری هم استفتده کنند ؟ چرا کسی که با سهمیه در پزشکی قبول شده باید بازهم برای تخصص سهمیه داشته باشد ؟ این تبعیض و ظلم با هیچ چیز توجیه نمی شود .
پاسخ ها
عدالت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
کجای کاری برای استخدامم با درصد پایین قبول میشن و جای افردایکه زحمت کشیدن رو می گیرن حق الناس آه داره فقط آه بگیرشون
کسب علم وداتش با سهمیه هم خوانی ندارد اقای وزیر.ورود به دانشگاه حق کساتی است که از هوش واستعداد خداداد برای ورود به دانشگاه برخوردارند.درغیر اینصورت حاصل کار این است که می بینید مدرک بدستان بی سواد میلیونی.
عرضه ی حذف سهمیه و برقراری عدالت را ندارید
در اسلام یک جمله خیلی مهم هست
یک ساعت تفکر بهتر از هفتاد سال عبادت
فکر کنید و توجه نکنید عده ای به اسم دین چه میگویند
قطعا استفاده از این سهمیه حرام و حق الناسی بسیار بزرگ هست
چون با استفاده شما از این سهمیه آینده یک نفر دیگر را عوض میکنید
البته از سهمیه منظورم سهمیه المپیاد نیست اون بحثش فرق داره
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی