بازدید 10389
۳

کوهنوردان گم‌شده در شاه جهان اسفراین پیدا شدند

مسئول کارگروه جستجو و نجات هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان شمالی گفت: ۱۰ کوهنورد مفقودشده در منطقه شاه جهان اسفراین پس از انجام عملیات امداد و نجات در ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه به‌طور کامل و سالم پیدا شدند.
کد خبر: ۱۰۲۳۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸ 26 December 2020

به گزارش «تابناک»، مهدی زمانی در گفت‌وگو با فارس در بجنورد با اشاره به آخرین وضعیت کوهنوردان گم‌شده در ارتفاعات اسفراین اظهار کرد: کوهنوردان پس از انجام عملیات امداد و نجات از سوی هلال‌احمر، هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان و شهرستان اسفراین و همچنین گروه‌های محلی، در ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه به‌طور کامل و سالم پیدا شدند.

وی زمان اطلاع از مفقودی این گروه را ساعت ۱۴ و ۳۳ دقیقه ظهر امروز عنوان کرد و گفت: این تیم از شهرستان سبزوار برای صعود به قله شاه جهان اسفراین راهی منطقه شده بودند که به علت کولاک برف مسیر خود را گم‌کرده بودند.

مسئول کارگروه جستجو و نجات هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان شمالی در ادامه خاطرنشان کرد: این عملیات توسط ۲ گروه کوهنورد و امدادگر و همچنین یک گروه از افراد محلی روستاهای اطراف به اجرا درآمد که درنهایت تمامی هر ۱۰ نفر عضو این گروه به‌صورت صحیح و سالم پیدا شدند و به روستای بانی در این شهرستان منتقل شدند.

وی در انتها نیز تصریح کرد: کوهنوردان و علاقه‌مندان به کوه‌پیمایی شرایط جوی را همواره موردسنجش داشته باشند و در شرایط غیرضروری اقدام به صعود نکند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
کوهنوردی در برف و بوران لذتی دیگر دارد. خطرات را بشناسی و برای آن از قبل آماده باشی شانس زنده ماندن بسیار زیاد می شود دستکم بیشتر از شانس زنده ماندن در عبور از خیابان های تهران!
کسانی که می خواهندکوهپیمایی کنند بایدباباباشون بروندتاگم نشوند
تمساح دریاچه چیتگر چی شد؟ پیدا نشد؟
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی