بازدید 6228

عضویت وفاداران به ترامپ در یک کمیته مشورتی پنتاگون

وزارت دفاع آمریکا شماری از افراد وفادار به رئیس‌جمهور فعلی این کشور را به عضویت یک کمیته مشورتی پنتاگون درآورده است.
کد خبر: ۱۰۲۱۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۳:۵۵ 15 December 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزارت دفاع آمریکا بعد از حذف شماری از اعضای قدیمی «شورای سیاست دفاعی» چند سیاستمدار وفادار به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا را به عضویت این شورا درآورده است.

چند هفته پیش رسانه‌های آمریکا گزارش دادند دولت ترامپ در ادامه پاکسازی‌های پنتاگون از کارشناسان سیاست خارجی و شخصیت‌های امنیتی چندین نفر از اعضای بلندپایه «شورای سیاست دفاعی» را برکنار کرده است.

شورای سیاست دفاعی یک گروه مشورتی خارج از پنتاگون است که اعضای ارشد آن را مقام‌های باسابقه در زمینه‌های سیاست خارجی و مسائل امنیتی تشکیل می‌دهد. اعضای این شورا به وزیر دفاع و معاون وزیر دفاع آمریکا مشورت می‌دهند.

از جمله اعضایی که دولت ترامپ ناگهان آن‌ها را از این شورا برکنار کرد «مادلین آلبرایت» و «هنری کیسینجر»، وزیران خارجه اسبق آمریکا بودند.

پنتاگون امروز دوشنبه در بیانیه‌ای اسامی چندین نفر را که به عضویت این شورا درآمده‌اند اعلام کرده است. همه این افراد از جمله طرفداران سرسخت ترامپ هستند. «نیوت گینچریچ»، رئیس اسبق مجلس نمایندگان آمریکا یکی از نفراتی است که به عضویت این شورا درآمده است.

ترامپ ماه پیش «مارک اسپر» را از سمت وزیر دفاع آمریکا اخراج و «کریس میلر» را به جای او منصوب کرد. برخی گزارش‌ها حاکی است اقدام ترامپ با قصد او برای خارج کردن نظامیان آمریکا از منطقه غرب آسیا مرتبط است.

از جمله دلایلی که این گمانه‌زنی را تقویت کرده این است که کریس میلر فردی را به عنوان مشاورش انتخاب کرده که اظهارات علنی زیادی درباره لزوم خروج نظامیان آمریکا از افغانستان تا پایان سال جاری میلادی مطرح کرده است.

ترامپ چندین بار تا به حال به مشاورانش گفته خواستار خروج نظامیان آمریکا از افغانستان تا قبل از کریسمس است.

مک‌گره‌گور، مشاور جدید سرپرست وزارت دفاع آمریکا در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۹ با فاکس‌نیوز گفت که او به ترامپ توصیه می‌کند «در اسرع وقت» از افغانستان خارج شود. مک‌گره‌گور علاوه بر این گفته که آمریکا منافعی در سوریه ندارد و باید به سرعت از این کشور خارج شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات
وب گردی