بازدید 11581

آتش سوزی در کارگاه شارژ گاز مایع

کد خبر: ۱۰۲۰۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹ 08 December 2020

ملکی از آتش سوزی در یک کارگاه شارژ و نگه داری گاز مایع در خیابان کارگر جنوبی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اظهار کرد: ساعت ۹:۴۸ دقیقه صبح امروز یک مورد آتش سوزی در یک کارگاه شارژ و نگه داری گاز مایع در خیابان کارگر جنوبی پایین‌تر از رازی به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی اطلاع داده شد. دو ایستگاه آتش نشانی در زمان ۳ دقیقه به محل رسیدند و مشاهده کردند که در یک ساختمان قدیمی دو طبقه که در طبقه همکف آن یک مغازه حدودا ۲۵ متری بود که محل نگه داری انواع سیلندر‌های گاز مایع بود و حدود ۲۰ تا ۲۵ سیلندر ۱۱ کیلویی و حدود ۱۰ عدد سیلندر ۵۰ کیلویی در آن وجود داشت.

وی ادامه داد:وقتی آتش نشانان به محل رسیدند تعدادی از این سیلندر‌ها شعله ور بودند که آتش به دیوار مغازه سرایت کرده بود و همچنین آتش در آستانه‌ سرایت به بقیه سیلندر‌ها بود. هر لحظه امکان اینکه از شدت آتش و حرارت انفجاری رخ دهد، وجود داشت؛ اطلاعات اولیه حاکی از این بود که طبقه‌ بالا ساکنی ندارد و خالی است.

ملکی تصریح کرد: آتش نشانان عملیات را آغاز کردند و همزمان با خاموش کردن، مشغول تخلیه‌ سیلندر‌هایی شدند که هنوز درگیر آتش سوزی نشده اند و در نهایت با تلاش بسیار همزمان در وضعیتی که خطر هم داشت موفق شدند آتش را خاموش کنند و از گسترش بیشتر آتش که خودش باعث تخریب چند مغازه اطراف هم میشد، جلوگیری کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی افزود:دو نفر از کسانی که در مغازه مشغول کار بودند و از ناحیه سر وصورت دچار سوختگی شدند که تحویل عوامل اورژانس شدند. در چند ماه گذشته هم چند مورد آتش سوزی و انفجار در این کارگاه‌ها که معمولا اصولی ایمنی را هم رعایت نمی‌کنند، شاهد بودیم.

وی بیان کرد: در این مغازه چند خاموش کننده هم مشاهده شد، ولی به گفته‌ی کسانی هم که در محل بودند حتی فرصت استفاده از این خاموش کننده را هم پیدا نکرده بودند، دقیقا معلوم نیست، ولی باید ببینیم که چیدمان سیلندر‌ها درست نبوده یا آنقدر سریع این اتفاق افتاده که اجازه‌ی استفاده از خاموش کننده را نداشته اند و شاید هم اصلا استفاده از این خاموش کننده‌ها را بلد نبوده اند.

وی گفت: به هر حال ظرفیت و استفاده از خاموش کننده‌ها در آن لحظه وجود نداشته و تقاضا می کنم این گونه از مشاغل پرخطر به خارج از بافت‌های مسکونی منتقل شود. اگر چند عدد از این سیلندر‌ها منفجر می‌شد می‌توانست با تلفات جانی یا با تخریب ساختمان‌های اطراف مواجه شویم که به لطف خدا و زحمت آتش نشانان از این اتفاق جلوگیری شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی