بازدید 23132
پیمانه اقتصادی

وزیر اقتصاد: کسی که وارد بورس می‌شود، باید عقل محاسبه‌گرش بی‌وقفه کار کند/ نرخ بیکاری به ۹.۵ درصد رسید / با افزایش نرخ سیمان پاکتی موافقت شد / تا سقف ۳۶۰ میلیون تومان چه خودروی داخلی می‌توان خرید؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون در جلسه شورای عالی بورس چه گذشت؟ کدام نماد‌های بورسی متوقف شدند؟ نوسان نرخ مرغ در بازار/ قیمت هر کیلو مرغ چقدر شد؟ ایرلاین‌ها هر دقیقه ۳۰۰ هزار دلار ضرر می‌کنند، واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان ابطال شد و واکنش وزیر راه به تغییر قیمت بلیت هواپیما را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۰۷۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 08 October 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون در جلسه شورای عالی بورس چه گذشت؟ کدام نماد‌های بورسی متوقف شدند؟ نوسان نرخ مرغ در بازار/ قیمت هر کیلو مرغ چقدر شد؟ ایرلاین‌ها هر دقیقه ۳۰۰ هزار دلار ضرر می‌کنند، واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان ابطال شد و واکنش وزیر راه به تغییر قیمت بلیت هواپیما را در بر دارد.

در جلسه شورای عالی بورس چه گذشت؟

جلسه شورای عالی بورس، عصر روز چهارشنبه، شانزدهم مهرماه در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

در این جلسه که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، نماینده اتاق بازرگانی، نماینده کانون ها، عضو ناظر مجلس شورای اسلامی، نماینده دادستان و دیگر اعضای این شورا برگزار شد، ضمن بررسی آخرین تحولات مربوط به سهام عدالت گزارشی درخصوص شرکت های سرمایه گذاری استانی و روند ورود آنها به بازار سرمایه ارائه و مقرر شد، شرکت هایی که هنوز اقدامات قانونی برای ورود به بورس را انجام نداده اند، در اسرع وقت اقدام کنند. بررسی کارمزد حق نظارت سازمان بورس در معاملات بازارگردانی، از دیگر محورهای مطروحه در جلسه امروز شورای عالی بورس بود. به نقل از سنا؛ بر این اساس، شورا با این پیشنهاد سازمان بورس موافقت کرد که سقف نرخ کارمزد خرید و فروش در موضوع بازارگردانی همه نهادهای مالی از جمله صندوق توسعه بازار سرمایه، صندوق های بازارگردانی و سایر نهادهای مالی که طبق مقررات مجوز بازارگردانی اوراق بهادار قابل معامله در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران دریافت می کنند، ۲۰ درصد سقف نرخ های کارمزد معمول اوراق بهادار ـ با رعایت حداکثر سقف ریالی مصوب کارمزد ـ در هر معامله باشد.

وزیر اقتصاد: کسی که وارد بورس می‌شود، باید عقل محاسبه گرایی‌اش بی‌وقفه کار کند

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه هیات دولت: بازار را فقط با شاخص نبینید، بازار ابعاد متعددی دارد. شاخص، برآیند خیلی چیزهاست اما امکان دارد تحلیلگران بازار سرمایه تحلیل بکنند که در دوره‌ای فلان سهام و در دوره دیگر سهام دیگری را داشته باشند. این اتفاقات ناشی از حیات بازار سرمایه است و تحلیلگران‌شان همواره در حال آنالیز و انتخاب هستند. کسی که وارد بازار سرمایه می‌شود، باید عقل محاسبه گرایی‌اش بی‌وقفه در مورد نگه داشتن و خرید و فروش سهام کار کند. جنس بازار سرمایه جنس عقلانیت و محاسبه‌گری، پویایی و حضور مستمر است.

کدام نمادهای بورسی متوقف شدند؟

از میان نمادهای بورسی، ۲۹ نماد تا شانزدهم مهرماه به دلایل مختلف از جمله افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف یا ب، تعلیق نماد معاملاتی، برگزاری مجمع عمومی سالیانه و... متوقف شده اند. به گزارش ایسنا، نمادهای کنتورسازی ایران(آکنتور)، زامیاد(خزامیاد)، صنایه آذر آب(فاذر)، معدنی دماوند(کدما)، داده گستر عصر نوین های وب(های وب) و بانک انصار(وانصار) به دلیل تعلیق نماد معاملاتی، نمادهای موتوژن(بموتو)، تراکتورسازی ایران(تایرا)، تکنوتار(تکنو)، داروسازی فارابی(دفارا) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف و  نمادهای سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا)، توسعه معادن و فلزات و معادن به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، ادامه توقف حداکثر برای دو روز کاری متوقف شده اند.

همچنین برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده (در خصوص تغییر سرمایه) باعث توقف نمادهای بیمه البرز(البرز)، سازه پویش(خپویش)، سیمان آرتا اردبیل(ساربیل)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پالایش نفت تهران(شتران)، شیر پاستوریزه پگاه خراسان(غشان)، کالسیمین(فاسمین)، لامیران(فلامی)، پارس سرام(کسرام)، فراودره های نسوز پارس(کفپارس) و بانک کار آفرین(وکار) شده است. افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، ادامه توقف حداکثر برای دو روز کاری نماد حفاری شمال(حفاری)، جلسه هیات مدیره درخصوص تغییر سرمایه نمادهای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران(حکشتی) و دارویی رازک(درازک)، برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه نمادهای درخشان تهران(پدرخش)، صنایع کاشی و سرامیک سینا(کساوه) و برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده (انتخاب اعضا) نماد  صنایع سیمان دشتستان(سدشت) متوقف کرده اند.

نوسان نرخ مرغ در بازار/ قیمت هر کیلو مرغ چقدر شد؟

محمد علی کمالی سروستانی مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۳ هزار و ۵۴۰ تومان، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۱۸ هزار و ۸۱۲ تومان و در خرده فروشی ۱۹ هزار و ۱۰۰ تا ۱۹ هزار و ۶۰۰ تومان است. وی از افزایش ۶۰۰ تومانی نرخ مرغ نسبت به ابتدای هفته در بازار خبر داد و گفت: با استمرار آشفتگی نهاده‌های دامی، مرغداران رغبتی به جوجه ریزی ندارند که این امر زمینه را برای کاهش عرضه و افزایش قیمت در بازار فراهم می‌کند. بسیاری از آشفتگی‌های موجود در بازار خوراک و نهاده‌های دامی، ناشی از دولتی شدن مدیریت‌ها و خارج کردن تشکل‌ها از میدان است که متاسفانه در این خصوص تصمیمات پشت در‌های بسته اتخاذ می‌شود و ما از آن بی خبریم. مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه مرغداران رغبتی به جوجه ریزی ندارند، بیان کرد: به رغم قول مسئولان مبنی بر تامین نهاده‌های دامی با نرخ مصوب، اما مرغداران همچنان در تامین با مشکلاتی روبه رو هستند. وی قیمت مصوب هر کیلو ذرت در بنادر را یک هزار و ۵۶۵ تومان و کنجاله سویا را ۲ هزار و ۷۶۵ تومان اعلام کرد و افزود: این در حالی است که هم اکنون هر کیلو ذرت در بازار آزاد با نرخ ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۶۰۰ تومان و کنجاله سویا ۱۲ هزار تومان  عرضه می‌شوند. به گفته وی، قیمت هر کیلو ذرت در بازار آزاد با نرخ مصوب دو برابر و کنجاله سویا پنج تا شش برابر فاصله دارد. /باشگاه خبرنگاران جوان

واکنش وزیر راه به تغییر قیمت بلیت هواپیما: راهی غیر از این نداریم

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در خصوص طرح آزمایشی یک در میان نشستن مسافران هوایی از ابتدای آبان ماه امسال و اینکه آیا این طرح اجرایی خواهد شد، اظهار داشت: در بازدیدی که دکتر زالی به عنوان رئیس ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان تهران از فرودگاه مهرآباد، شرکت‌ها، هواپیماها و سیستم‌های هندلینگ داشتند، در گزارشی که داشتند، از عملیات انجام گرفته بسیار راضی بودند. در خصوص این طرح تعدادی از شرکت‌ها از ده روز پیش شروع به پذیرش مسافر در هواپیماها به صورت یک در میان کردند تا در ادامه هر چه به اول آبان‌ماه نزدیک‌تر می‌شویم بقیه شرکت‌ها نیز این فاصله را رعایت کنند. در تفاهمی که از لحاظ پروتکلی با وزارت بهداشت و کمیته بهداشتی انجام گرفت، چون هواپیما هر سه دقیقه یک‌ بار هوای داخل آن تخلیه می‌شود، نگرانی از بابت ماندگاری یک هوای آلوده وجود ندارد. حتی ایکائو هم در سندی که منتشر کرد این مساله را الزام نکرد اما این موضوع یعنی رعایت فاصله در سفرهای هوایی به لحاظ روانی و به خاطر این‌که یک مطالبه اجتماعی بود، به همین خاطر تصمیم گرفته شد با هماهنگی وزارت بهداشت نشستن یک در میان در هواپیماها الزامی شود. طبیعی است، این مساله روی هزینه بلیت تأثیر خواهد گذاشت که این اجباری است و راهی غیر از این نداریم.

ایرلاین‌ها هر دقیقه ۳۰۰ هزار دلار ضرر می‌کنند

یاتا هشدار داد صنعت هواپیمایی کرونازده جهان در نیمه دوم سال میلادی جاری ۷۷ میلیارد دلار دیگر ضرر خواهد کرد. به گزارش ایسنا، یاتا هشدار داد صنعت هواپیمایی جهان با نرخ ۳۰۰ هزار دلار در دقیقه معادل ۱۳ میلیارد دلار در ماه ضرر می کند و ممکن است بخشهای زیادی از این صنعت تا چند ماه دیگر دچار ورشکستگی شود. برایان پیرس، رییس اقتصاددان انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) به خبرنگاران گفت: مساله اصلی اکنون کمک است به خصوص یارانه های دستمزد که از سوی دولتها در حال حذف شدن هستند. وی خواستار تمدید برنامه های حمایتی دولتها برای ایرلاین ها شد. یاتا اعلام کرده که ایرلاین ها در سه ماهه دوم امسال که شیوع ویروس کرونا سفرهای جهانی را فلج کرده است، ۵۱ میلیارد دلار ضرر کردند. درخواست ها برای افزایش حمایت دولتی در حالی مطرح شده که ایرلاین های آمریکایی با از دست دادن امیدشان به تصویب بسته کمک مالی جدید فدرال، مرخصی اجباری بیش از ۲۳ هزار نفر از کارکنانشان را آغاز کردند. یاتا نسبت به ورشکستگی بیشتر ایرلاین ها در زمستان نیمکره شمالی هشدار داده زیرا صرفه جوییها و کاهش هزینه ها برای جبران سقوط درآمد شرکتهای هواپیمایی کافی نیست. به گفته پیرس، یک شرکت هواپیمایی معمولی اکنون برای هشت و نیم ماه فعالیت پول دارد.

مرکز آمار ایران: نرخ بیکاری به ۹.۵ درصد رسید

مرکز آمار ایران در مورد نتایج نرخ بیکاری فصل تابستان اعلام کرد: اثر منفی ویروس کرونا بر شاخص های نیروی کار کشور در فصل تابستان در قیاس با فصل بهار تا حدی تعدیل شده است. در تابستان سال جاری جمعیت غیرفعال کشور افزایش و جمعیت شاغل و بیکار کشور (جمعیت فعال) نسبت به فصل مشابه سال قبل با کاهش مواجه شده است که این کاهش در مقایسه با فصل بهار سال جاری نسبت به فصل مشابه سال قبل، از شدت کمتری برخوردار بوده است. به عبارت دیگر، اثر منفی ویروس کرونا بر شاخص های نیروی کار کشور در فصل تابستان در قیاس با فصل بهار تا حدی تعدیل شده است. بررسی نرخ بیکاری افراد ١٥ ساله و بیشتر نشان می‌دهد که ٩,٥ درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار)، بیکار بوده‌اند. بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری حاکی از آن است که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال ١٣٩٨، ١.٠ درصد کاهش یافته است. نرخ بیکاری جوانان ١٥ تا ٢٤ ساله حاکی از آن است که ٢٣,١ درصد از فعالان این گروه سنی در تابستان ١٣٩٩ بیکار بوده‌اند. بررسی تغییرات فصلی نرخ بیکاری این افراد نشان می‌دهد، این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (تابستان ١٣٩٨) ٣.٠ درصد کاهش یافته است.

تا سقف ۳۶۰ میلیون تومان چه خودروی داخلی می توان خرید؟

بررسی میدانی از بازار خودروی پایتخت، حاکی از تداوم رکود مطلق در خرید و فروش‌هاست؛ رکودی که کارشناسان دلیل اصلی آن را بالا و غیرواقعی بودن قیمت‌ها عنوان می‌کنند. در حالی که آگهی‌دهندگان در سایت‌ها و فضای مجازی، هر روز قیمت‌های بالاتری برای خودروهای خود اعلام می‌کنند، اما بنا به گفته فعالان بازار، در عمل هیچ خرید و فروشی انجام نمی‌شود و سکوتی مطلق بر این بازار حاکم است. ابتدای هفته جاری به دلیل روند موقت کاهشی شدن نرخ ارز، شاهد نزولی شدن قیمت‌ها در حد چند میلیون تومان بودیم؛ هرچند همان زمان نیز هیچ معامله‌ای جز اندک افرادی که به خودرو نیاز داشتند، در بازار به ثبت نمی‌رسید، اما به نظر می‌رسد مجدد با رشد نرخ دلار، قیمت‌ها به ایستگاه قبلی بازگشت کند.

بررسی بازار نشان می‌دهد، در گروه سایپا هر دستگاه پراید ۱۱۱ به ۱۵۲ میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار ۱۴۸.۵ میلیون تومان، ساینا دنده‌ای ۱۶۶ میلیون تومان و کوییک دنده‌ای ۱۸۲ میلیون تومان قیمت خورده است. در گروه ایران‌خودرو نیز هر دستگاه پژو ۴۰۵جی.ال.ایکس ۲۱۰ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ اس.ال.ایکس (با موتور تی.یو۵) به ۲۲۳ میلیون تومان، سمند ال.ایکس ۲۰۸ میلیون تومان، پژو پارس ۲۵۶ میلیون تومان، رانا ۲۴۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به ۲۳۷ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به ۳۰۷ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ دنده‌ای ۳۶۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شدند.

همچنین آگهی‌دهندگان خودرو در فضای مجازی قیمت‌های نجومی ۸۸۰ میلیون تومانی برای جک اس۵ کرمان موتور، یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومانی برای سراتو آپشنال (صفر کیلومتر سفید رنگ مدل ۹۸) و یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومانی برای پژو ۲۰۰۸ مطالبه می‌کردند. همه قیمت‌ها به جز خودروی سراتو که از پارسال با توقف تولید روبه رو شده، مربوط به خودروهای مدل ۹۹ سفید رنگ است. به نقل از ایرنا؛ با این حال، همه کارشناسان به اتفاق تاکید دارند که وقتی معامله‌ای در بازار انجام نمی‌شود، قیمت‌ها واقعی نیست.

با افزایش نرخ سیمان پاکتی موافقت شد

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در نامه‌ای خطاب به مدیران عامل شرکت‌های سیمان، از موافقت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با افزایش قیمت سیمان پاکتی خبر داده و خواستار شده تا مدیران شرکت‌های سیمان، هرچه سریع تر به جهت تعدیل نرخ فروش سیمان پاکتی اقدام کنند. به گزارش ایسنا، عبدالرضا شیخان روز سه‌شنبه (۱۵ مهرماه) با ارسال نامه‌ای خطاب به مدیران عامل شرکت‌های سیمان، ابلاغ کرده است که در نتیجه پیگیری‌های مستمر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان و پس از هماهنگی با رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، با توجه به افزایش قیمت کیسه‌های پروپیلن که ناشی از افزایش قیمت مواد پتروشیمی بوده است، سازمان مذبور (سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان) با افزایش نرخ سیمان پاکتی موافقت کرده مراتب را به ۳۱ استان ابلاغ کرده است.

آن طور که در ابلاغیه "آنی و حائز اهمیت" دبیر انجمن صنفی کارفرماین صنعت سیمان آمده است، اولین موافقت با افزایش قیمت سیمان پاکتی به میزان هر تن، ۴۰ هزار تومان نسبت به قیمت‌های مصوب توسط سازمان صنایع استان سیستان و بلوچستان در همان روز (۱۵ مهرماه) صورت پذیرفته است. این مقام صنفی، طی این نامه از مدیران عامل شرکت‌های سیمان خواسته است، براین اساس هرچه سریعتر پس از هماهنگی با سازمان صنایع استان حوزه استقرار کارخانه، نسبت به تعدیل نرخ فروش سیمان پاکتی اقدام گردد. همچنین در این نامه آمده است: ترتیبی اتخاذ فرمایند تا از هرگونه کمبود سیمان پاکتی در محدوده توزیعی آن شرکت جلوگیری شود.

واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان ابطال شد

احمدعلیرضا بیگی، عضو هیات تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی سازی اظهار داشت: هیات داوری سازمان خصوصی‌سازی دربارۀ تعیین وضعیت واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان تشکیل جلسه داد و این واگذاری را ابطال کرد. نماینده مردم تبریز گفت: هیات داوری با پنج رأی موافق و یک رأی مخالف، به ابطال واگذاری این شرکت رأی داد. /مهر

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۱
جناب وزیر اقتصاد، نکنه فکر کردید بورستون فارکس هست؟؟؟؟؟ این بورس از هیچ محاسباتی پیروی نکرده و نمیکنه و هنوز با استانداردهای بودی بین المللی سالهای نوری فاصله دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
تا چند سال اخیر بورس تقربیا با استانداردهای جهانی هماهنگ بود ولی از زمانی که دولت تصمیم به دخالت در بورس گرفت بورس دیگر از قوانین اقتصاد پیروی نکرد و به بیراهه رفت و به یک معضل برای کشور تبدیل شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
حرف حسابی زدی، عالی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
آقای وزیر ایکاش اون زمانی که از درو دیوار همگیتون تبلیغ میکردین پولتونوبیارین تو بورس چون سودبورس مطوئن و بالاترازخرید سکه و طلا و درار و مسکنه هرگز این حرفهارو میزدید. حرفتون کاملا" درسته اغلب کسانیکه وارد بورس شماشدند کم عقل و بی عقل بودند که حرفهاو قولهای شمامسئولین کشور را باورکردندو در بورس سرمایه گزاری کردند. بورسی مه هروز بخطر افشاء اطلاعات گروه الف و ب بسیاری از نمادهاش بسته میشه. دقیقا: ردپای رانت و سوء استفاده در بازار بورستون مشهوده. حالا هم اگر همون پول اولیه مارو بدید میگیریم و میریم و پشت سرمونو هم نگاه نمیکنیم.:
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
بورس ایران کاملا شبیه شرط بندیه و سرمایه گذاران هم درست به همون شکل التهاب و اضطراب دارن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
خبرفوری: کل سیستم مالی وتمام بانکهای کشور تحریم شدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
کل سیستم مالی وتمام بانکهای کشورتحریم شدند
بیچاره بورس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
چرا وقتی برای سرمایه گذاری مردم رو تشویق میکردید صحبت عقل 24 ساعته رو نمیکردید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
آمریکا بانک ها و منابع دیگر را تحریم می‌کنه و پادوهاش هم با پخش اخبار و تحلیل های دلسرد کننده حلقه را کامل می کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
بوزس شبیه شرکت های هرمی شده
کشوری که یک به اصطلاح خودرو ۹ میلیونی درش ۱۵۰ میلیون به فروش برسه، فاتحه ی اقتصادش خونده شده و نشون میده پول و صنعتش در چه جایگاهی قرار دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
این یعنی 9 ویلسون چندین سال پیش الان 150 میلیون شده و حدود 18 برابر ارزش پول افتاده. دمتون گرم که ارزش پول ملی را حفظ کردید، مرسی از شما
لطفا خودرو سازان صادقانه بفرمایند!!!!
، که قیمت همین اتومبیلهای ساخت داخل را
در عراق و سوریه و ونزوئلا و روسیه و کشورهای دیگر صادقانه !؟
چند می فروشند، ؟
صادقانه بفرمایند !!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
اونها جزو مظلومان عالم هستند و مردم ایران وظیفه دارند از گلوی خودشون و بچه هاشون برای رفاه اونها بزنند
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
گرون!!! سه میلیون تومن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
شما که نمی خواهی بفهمی
چرا سوال می کنی؟!

الان علی برکت الله صادرات اتومبیل سالهاست نداریم.
بله تولید داخل هم کفاف نمی کند.
اونقد غر زدید علیه پراید که الان بحران داخلی به وجود آمده.
دودش به چشم همه.
حالا برو بی ام دابلیو بخر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
صادقانه؟؟ از دروغ گو ها می خواهی صادقانه حرف بزنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
نمیگویند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
13:45
غر زدیم علیه پراید؟؟ یعنی بخریم با کوچکترین حادثه خودرو در شکممان جمع شود و حرفی نزنیم؟؟
اگر واردات آزاد بود بی ام دبلیو هم میخریدیم
وزارت اقتصاد تو این کشور به چه کار میاد؟
پاسخ ها
من منم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
به کار دروغ گفتن در زمینه اقتصاد. یه سفره ای پهنه دیگه
رضا
| Sweden |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
که اینو بگه ما هر کاری میخواهیم توی بورس بکنیم،مردم
باید عقل محاسبه گرایی‌اش بی‌وقفه کار کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
بقیه وزارت خانه ها هم تعیین کننده نیستند مثل وزارت بهداشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
تبلیغ برای بورس فقط
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
کل هیات دولت و رئیس جمهور به چه کار میاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
اشتغال زایی برای کارمندان وزارت خانه ولاغیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
بدرد تامین منابع مالی اختلاس ها.
بدبخت کردن صنایع و کارگاههای کوچک با وضع مالیات های سنگین.
داشتن کارمندان با حقوق های بالا
ودر آخر وضع قوانین دست وپاگیر برای مردم بدبخت و ......
سلام معامله می شود سری به مراکز تعویض پلاک بزنید ببینید چه خبره .. با این حرفها خودتونو گول نزنید ..
آقای وزیر بورس دستوری شما عاقل و غیر عاقل را بد بخت کرده
اگه ما عقل محاسبه گریمون کار میکرد امثال شما مدیران بی کفایت رو نمیذاشتیم توی مصدر این مملکت کار کنید!!!
با عرض معذرت بورسی که با یک سرفه اقازاده ها بالا پایین میشود عقل محاسبه گرایی چه کاری ازش برامیاید
عقل کل محاسباتی چرا گفتی پالایشیا نمیان بعد اومد با چه محاسباتی گفتی ؟ با این ضربه سنگینی که اشتباهت به بورس زد چرا استعفا نمیدی
نکنه اشتباه نبوده هماهنگ بودین
در نتیحه برو حقوق الکیت رو بگیر و لذتشو ببر چیزی هم نگو
سیمان را گران می کنند آن می گویند گران فروش را برای ما معرفی کنید خوب بنده کارخانه سیمان را معرفی می کنم چه کار می کنید ؟ بداست ،زشت است دست بردارید ازاین کار ها به خدا با این کار ها جز نفرین برای خودتان و چیزی عایدشما نمی گردد .
خدایا چرا افرادی در این کشور وزارت خانه ها را مدیریت می کنند که توی باغ نیستند و جالبه فکر می کنند نابغه هستند و ملت هم یه مشت نادان.
ای کاش از تمام مسوولین یک سری تست گرفته شود که چقدر دانش دارند.
از وقتی دانشگاه آزاد برای دکتر شدن آقایان شکل گرفت و دانشگاه های اروپا مدارک پولی به این عزیزان دادند. فاجعه شد.


تورم ما از عراق و سوریه و افغانستان بیشتره، این نشان دهنده بی کفایتی است.
وزیر اقتصاد محترم شما چقدر عقلتان محاسبه می کند که اینقدر اوضاع اقتصادی مملکت اینجوری شده!!!!!!!!!!!
با سلام.
لطفا قیمت دلار را کاهش دهید تا قیمتها متعادل گردد.
اقای وزیر :فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد:
با احترام بورسی که تمام نمادهایش در 2 ماه اخیر با شاهکار دولت قرمز است بفرمائید
عقل محاسبه گرایی‌اش کجاست ؟؟؟؟
لطفا" .......... یک ذره به مردم احترام بگذارید !!!!!!!!!!!!!!
آره .... نرخ بیکاری فقط ۹/۵ در صد است
"جلسه شورای عالی بورس، عصر روز چهارشنبه، ۱۶ مهرماه در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد"
تمام این جلسات یعنی دخالت دولت در بورس یعنی مقابله با قوانین اقتصاد که هیچ سرانجام دراز مدتی ندارد
مسئولین جوری جلسه میذارن انگار برای مشکلات راه حل دارن یا توان حل مشکلاتو دارن.... این جلسه ها فقط برای جیب خودشونه
کدوم بورس؟ کدوم اقتصاد؟ کدوم راهکار؟
یواش یواش این جمله از همه داره شنیده میشه
دیگه توان نداریم
بیشتر از این نمیتونیم
دیگه نمیتونیم
نمیتونیم
سرنوشت بورس توسط جلساتی که دولت مدیریت میکند تعیین میشود هیچ عقل محاسبه گری نمیتواند تصمیمات این جلسات را پیش بینی کند
اگر عقل کل شما نگذارند رانتی صورت گیرد عقل ماها کار می کند. واقعا متاسفم
بورس مساوی دلالی ملت را ببر در تولید دلالی کنار بزار
پاسخ ها
ممد
| Germany |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
آها حالا بورس شد دلالی احتمال خرید طلا و سکه و دلار هم شد کار سازنده اقتصادی!!!
لطفا وقتی سواد ندارید نظر ندین
مااگه عقل محاسبه گر داشتیم شما وزیر اقتصاد ما نمیشدی پس قدر مارو بدون جناب وزیر
پاسخ ها
وطن پرست
| Germany |
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
آفرین به این جواب
مگر اینکه وزیر اقتصاد رو نبینیم تو خیابون ...
عجب رشد چند صد درصدی و افت چند صد درصدی در بازار بورس با کدام عقل محاسبه گر جور در میاد بعضی ها از راه سرمایه گذاری در بورس کار می کردند و تری در بودند نوسان شدید اینها را بدبخت کرد.در ضمن تورم حدید مردم را با انگیزه حفظ ارزش پول به بورس کشاند.چرا رئیس جمهور مردم را دعوت به بورس کرد.وزیر اقتصاد یک عنوان مسخره است.اقای بانی افتضاح دارا دوم
وقتی وزیر مملکت نمی‌داند محاسبه گری چیست و یه دفعه تعداد کدهای بورسی به بیش از چند میلیون و چند ده میلیون بدون برنامه اضافه میشود نشانگر آنست که دولت بی لیاقت دنبال سیاهی‌لشکر است تا بتواند مردم رو چپاول کنه و بذاره پای بیسوادی بورسی عامه
بهتره وزیر نحوه حرف زدنش رو تغییر بده بهرحال ما ولی نعمت او هستیم و او مزد بگیر نمایندگان و خادم ما
جناب وزیر ملت عقل دارن و می فهمند! اونی نمیفهمه که امکان خرید و فروش لحظه ای سهام رو از بین برده و عملا نمیشه نوسانگیری کرد!
در يك كشور نرمال فرد بايد بتونه با حقوق سه ماهش يك خودروي صفر كيلومتر ارزان قيمت بخره چه برسه به دست دوم. اينجا با حقوق چند ماه ميشه يك خودرو خريد؟
کسی که وارد بورس میشود باید رانت اظلاعاتی داشته باشد عقل محاسبه گر در بورس کشور استفاده ای ندارد
جناب وزیر با گ ندی که شما با دستور هر چندوقت یکبار به بورس میزنید وارن بافت هم بیاید اینجا سرمایه گزاری کند سرمایه اش نابود میشود.کدوم بورس دنیا بدون اینکه جنگ شده باشد در کمتر از یکی دوماه 70-80 درصد سقوط میکند؟
عقل محاسبه گر برای داده های محاسبه پذیر کار میکنه! نه داده های بی منطق و دست ساز!!
ضمنا طرف اومده بورس پولشو سرمایه گذاری کنه نیومده که ثانیه ای 500 هزار محاسبه کامپیوتری انجام بده!!!
ضمنا اونموقع که بورس بالا میرفت از این هشدارا نمیدادین آقای وزیر!! فقط تشویق میکردین که مردم پولشونو با خیال راحت بیارن!!! حالا الان شماتت میکنین؟؟؟
این کار شما بازار مکاره راه انداختن و سیاه بازی بود!!!
آقای وزیر اقتصاد چرا از این حرفا اون موقع که بورس فضایی شده بود نمیزد؟؟؟ چرا اون موقع هشدار نمیداد؟ چرا اونموقع فقط تشویق میکردن مردم رو به بورس!!!
به این که پول و سرمایه مردم رو با حمایت های پوشالی از دستشون بکشی بعد دود کنی میگن کلاه برداری!!!
15 ساله که میانگین نرخ رشد اقتصادی منفیه بعد آمار بیکاری 9.5 درصد شده!
کازینوی بورس خیلی وقته به آخر خط رسیده
آقای دژپسند باتوجه به تحریمهای جدیدامریکا علیه ایران و قطع ارتباط بین بانکی تمام بانکهای ایران با تمام بانکهای جهان ، دیگه از فردا فرصت دارین که پشت میز کارتون جدول سودوکو حل کنید.
جالبه که مصالح ساختمانی و مجوزها و هر چی که مربوط به ساختمان میشه رو گرون می کنند و می گن خونه نباید گرون بشه!
سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده چرا از افزایش حقوق مصرف کننده یعنی قشر بد بخت کارگر و کارمند دفاع نمی کنه چرا این سازمان ضد مردمی تنها به افزایش نرخ هم قطاران خود کمک می کنه و از شاهکارش هم افزایش سه ماهه نرخ خودرو است خدا یا این سازمان را به زمین گرم بزنه. بخدا آستانه تحمل مردم تمام شده
چرا قبل از اینکه مردم را تشویق کنید بروند در بورس سرمایه گذاری کنند این حرفا نبود؟ حالا که گند زده شده به بورس و دولت هم از اب گل آلود ماهی گرفته این حرفها را میزنید؟
جواب خساراتی که به ملت وارد کردید راچگونه می دهید؟
جناب آقای وزیر فکر نمیکنید این حرف ها قبل از اینکه ملت رو بی پروا دعوت به ورود به بورس میکردید باید میزدید
واکنش وزیر راه به تغییر قیمت بلیت هواپیما: راهی غیر از این نداریم!!!!!!!!!!!!!!!
چرا راهی غیر از گران کردن بلد نیستید؟ دولت خودش چرا کمک نمی کند تا تولیدی های زیربنایی خصوصی راه بیافتد و فقط تولیدی های سنگین دولتی باید راه بیافتد و بعد در بورس سهامش را به فروش برسانند ولی مدیریت آن را دولت برای خودش نگه دارد و .... داستان هایی که خودشان بهتر بلدند؟ چرا دولت با این ید و بیضا نمی تواند یک سال قیمت های را ثابت نگه دارد؟ چرا تنها راه چاره را در گران کردن می داند فقط به خاطر این که کسی صدایش در نیاید که صدای همه در آمده ولی مردم را در فشار نگه می دارند!!!!!!!!!!!!!! چرا مالیات ها را کمتر نمی کنید شمایی که می بینید تولیدی های خصوصی کوچک درحال ورشکستگی هستند و کارگران در حال بیکار شدن!!!!!!!!!!!!!!!!
تازه بیکاری را 9.5 درصد اعلام می کنید!!!!!!!!!!!! حتماً مسافرکش ها و کارگران فصلی و کیف قاپ ها و کف زن ها و ... را جزو مشاغل حساب می کنید!!!!!!!!! راستی چرا از اینها مالیات و ارزش افزوده نمی گیرد دولت این هم راه خوبی برای پر کردن صندوق (جیب) دولت است!!!!!!!!!!!!! علی برکت الله
وزارت اقتصاد و وزارت صنعت معدن تجارت را کلا حذف کنید خواهید دید که اقتصاد کشور هیچ تغییری نمی کند شاید بهتر هم شد
جناب وزیر شما و کل دولت جسارتا خیلی پررو تشریف دارید. واقعا برای خودم و مردم کشورم متاسفم با این مسول اقتصادی
فکر میکنم بررسی بازارتون از پشت میز بوده و گرنه الان کسی جرات نمیکنه ماشینشو بفروشه چون فردا همون ماشینی رو که دیروز فروخته نمیتونه با همون پول بخره .
تنها راه آزاد کردن واردات با هزینه گمرکی معقول است. نمیخواهیم خودرو وارد کنید . فقط آزاد کنید مردم خودشان وارد میکنند
فرقه حبابیون بورس کجا هستند؟
همونایی که نامه نوشتند و علیه بورس تبلیغات کردن تا بورس رو زمین زدند؟
دیدی که با سقوط بورس چی بر سر دلار و طلا و تورم اومد؟
الان ارزش واقعی سهام نصف قیمت ذاتی اون ها هست.
عزیزان گول دلالان دلار و طلا رو نخورید. اونایی که علیه بورس فریاد میزنن دلالانی هستن که از افزایش قیمت دلار و طلا و مسکن سود میبرن. با اینا همراه نشید و علیه مردم اقدام نکنید.
بورس ضربه گیر تورم هست.
قیمت خودرو واقعی است مردم قدرت خریدشان کم شده است
وزیر اقتصاد اگر حرف نزنی بهت میگن لالی؟
رانت رو بردارید، تصمیمات انی رو بردارید متخلفان بورس در هر سطحی از این بازار محروم بشن دولت هم دست از دخالت و تبلیغ بردارن اونوقت ببین خیلیها محاسباتشون کار میکنه
اخه ماشین حساب نمیتونه رانت و فساد بورس را حساب کنه
مواظب باشین نوابغ علم اقتصاد مارو خارجی ها ندزدن یه موقع به رمز موفقیت ما در اقتصاد پی ببرن
کل سیستم مالی وتمام بانکهای کشور تحریم شدند
ازشنبه بورس بدجوری سقوط میکنه
هی دلارمیره بالا
هی بورس میریزه پایین
ارزش سرمایه سهامداران ساعت به ساعت کمتروکمترمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
اخییییییییییییی
هیچ کس نفهمید تو دلال دلاری
فردا ساعت 12:30یه سر به شاخص بورس بزن حتما
این تحریم ها تبلیغاتیه و بعد از اف ای تی اف کل سیستم مالی ما از سمت دنیا تحریم شد نه فقط از سمت آمرکا
با افزایش قیمت همه چیز موافقت میشه. برای همشون هم بهانه هست.
چرا با افزایش حقوق ها موافقت نمیشه. پایان هر سال سر یه قرون یا دو زار اضافه کردن حقوق کارمند و کارگر مفلوک جنگ زرگری راه میاندازید یعنی که درامدهاتون را هم افزایش دادیم.
وزیر محترم اقتصاد بار سنگین اشتباهات دیگران را بر دوش می کشد
وقتی زنان خانه دار شاغل حساب می شوند. حالا حساب کن ۹۰ درصد زنان در خانه هستند در نتیجه نرخ بیکاری درایران بالای ۴۰ درصد است.
نابودی بورس یکماه دیگه
همه مصالح را گران میکنند انوقت میگویند چرا قیمت مسکن واجاره بها بالاست
دولت دست از دستکاری بورس بردارد مردم بلدن با عقل محاسبه گرشون چیکار کنند
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی