بازدید 5710
۱

۸ سال حبس برای پدر و نامادری کودک آزار

کد خبر: ۱۰۰۲۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸ 12 September 2020

پدر و نامادری 3 کودک ماهشهری که به جرم کودک آزاری و ضرب و جرح عمدی محاکمه شده بودند به 8 سال زندان محکوم شدند.

به گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از اردیبهشت سال ۹۷ با انتشار خبر شکنجه دو خواهر ۱۲و ۹ ساله و برادر چهار ساله شان در ماهشهر توسط نامادری و پدر آغاز شد. از آنجا که انتشار این خبر بازتاب گسترده‌ای در جامعه داشت بلافاصله تحقیقات پلیسی و قضایی در این زمینه آغاز شد و حالا پس از 2 سال متهم ردیف اول پرونده یعنی نامادری این 3 کودک به‌ جرم ایراد ضرب و جرح عمدی، حبس غیرقانونی و کودک آزاری نسبت به کودکان به نام‌های فاطمه، ‌ام البنین و علی اکبر به 5 سال حبس و متهم ردیف دوم یعنی پدر این 3 کودک به جرم حبس غیرقانونی و کودک آزاری به 3 سال حبس محکوم شده‌اند.

نوال نزاری وکیل این پرونده به ایرنا گفت: این حکم بعد از ۲ سال رسیدگی به پرونده، از سوی دادگاه تجدیدنظر صادر شده و قطعی و لازم الاجراست. یکی از تشکل‌های مردم نهاد تهران، همزمان با انتشار خبر کودک آزاری، در تماس با کانون وکلای استان که در آن زمان ریاستش را به عهده داشتم، درخواست معرفی وکیل برای این پرونده کرده بودند که وکالت این پرونده را برعهده گرفتم.

دادسرا پرونده را بررسی و رسیدگی و برای متهمان کیفرخواست صادر کرد و بعد از آن نیز پرونده را به دادگاه فرستاد، متهمان تا زمان صدور رأی آزاد بودند، آنها بعد از صدور رأی دادگاه بدوی اعتراض کردند اما دادگاه تجدیدنظر اعتراض آنها را رد کرد، بنابراین اکنون باید حکم پنج سال زندان برای نامادری و سه سال حبس برای پدر این کودکان اجرا شود.

رئیس سابق کانون وکلای خوزستان همچنین گفت: با توجه به اینکه پدر کودکان صلاحیت قیمومیت آنها را نداشت، دادستان ماهشهر، عموی بچه‌ها را به‌عنوان قیم اتفاقی تعیین کرده بود اما در این مدت از عموی بچه‌ها خبری نبوده حتی بعد از صدور رأی پرونده، به تماس‌ها پاسخ نداده است.

در حال حاضر هم از وضعیت فعلی کودکان اطلاعی نداریم. براساس قانون، قیم ملزم به نگهداری کودکان است، مگر اینکه استعفا دهد و تا زمانی که قیم است، حق ندارد کودکان را به پدرشان بازگرداند.

براساس این گزارش، شکنجه و آزار سه کودک 4 تا 12 ساله در شهرک طالقانی(کوره) ماهشهر توسط یکی از همسایه‌ها در اردیبهشت ۹۷ به پلیس گزارش شد. این کودکان توسط نامادری و پدرشان در حیاط خانه حبس شده و مورد آزار و اذیت و ضرب و جرح قرار می‌گرفتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایران سرای غم است برای کودکان و زنان بی سرپرست و بد سرپرست
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
آخرین اخبار
وب گردی