بازدید 15042
۹

فروش ارز سهمیه‌ای در صرافی‌ها متوقف شد

صف‌های طولانی و البته جنجال برانگیز خرید ارز سهمیه‌ای از صرافی‌های بانکی، واکنش بانک مرکزی را به همراه داشت و موجب توقف فروش ۲۲۰۰ دلار ارز سهمیه‌ای به هر فرد شد.
کد خبر: ۱۰۰۱۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 09 September 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، بانک مرکزی با افزایش قیمت دلار در بازار، از ظهر روز سه‌شنبه به صرافی‌های بانکی دستور داد که دیگر مانند قبل نسبت به فروش ۲۲۰۰ دلار به هر فرد اقدام نکنند.

در توضیحات ابلاغی به صرافی‌های بانکی آمده است که "به استناد تصمیمات متخذه از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، فروش اسکناس از محل سایر کد (۲۴) تا اطلاع ثانوی از سیستم سنا حذف شد و بدین ترتیب فروش ۲۰۰۰ یورو و یا معادل آن به سایر اسعار به هر دارنده کارت ملی در سال منتفی شده است.

به گزارش ایرنا، دلالان و سفته‌بازان در روزهای اخیر تلاش کرده‌اند با ایجاد صف‌های خرید کاذب، قیمت‌ ارز را همچنان بالا نگاه دارند، اما با توجه به عرضه سنگین ارز توسط بازارساز و تامین نیاز واقعی بازار، بسیاری از دلالان در اینکه تا چه میزان می‌توانند به افزایش قیمت ارز و فروش در قیمت‌های بالاتر امیدوار باشند، دچار نگرانی و تردید شده‌اند.

بانک مرکزی هم در تازه‌ترین اطلاعیه خود از تأمین تقاضای بازار ارز خبر داده و گزارش داده است: «بانک مرکزی متناسب با شرایط و روند امروز بازار نسبت به تأمین تقاضاهای واقعی ارز به صورت اسکناس و حواله اقدام کرده و سیاست این بانک حفظ ثبات بازار ارز براساس عوامل بنیادین است».

عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی نیز سه شنبه شب با انتشار یادداشتی در اینستاگرام با بیان اینکه ارز بعنوان یک متغیر کلان اقتصادی، بی تاثیراز سایر بازارها نمی‌باشد و اثرات سرریزی در بین بازارها یک اصل اقتصادی است، گفت: بانک مرکزی با حضور پرقدرت در بازار پول و ارز، تمام تلاش خود را برای تعادل بازار بکار خواهد بست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۹
بسیار کار خوبی کردن.مملکت شده دلال بازار
حماقت های دولت پایانی ندارد.
باید در ایران کم کم به این نتیجه که دنیا به آن رسیده است که از کجا آوردی برسیم و این ماجرای پول های باد آورده و بهم ریختن وضعیت اقتصادی کشور از بین برود
ظاهرا حماقت حد و حدودی نداره وقتی کشور در حال تحریم هست وقتی دلارهای صادرات برگشت نشده چرا و به چه منظور به هر کد ملی سهمیه ارزی 2200 دلاری میدهند کدام کارگر اخراج شده و کدام جوان بیکاری که با شرمندگی سر سفره باباش میشنه میتواند این سهمیه رو بگیره و تازه بگیره میخواد باهاش چکار کنه چرا اینقدر مسئولین کج فهم و ... تشریف دارند
سلام لطفا، دانشجویانی که در کشورهای همسایه تحصیل می‌کنند را با ارز همان کشور و دولتی حساب کنید!
کلا بانک مرکزی بعد مرگ سهراب یادش میفته که نوش دارو لازم داره . بانک مرکزی تخته بشه مردم راحت ترن
این "ریال" تون بی اعتباره. ارزونی خودتون.
آیا به نماینده مجلس و مدیر تلوزیون با پیک موتوری ارز سهمیه ای تعلق می گیرد؟
به پير به پيغمبر ارز و يا بايد ازاد گذاشت و گرنه دو قيمتي بودن فساد مي اورد.
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
آخرین اخبار
وب گردی